قائم مقام وزیر کشور گفت: بيطرفی، قانونمندى و اجراى قانونى انتخابات از وظايف وزارت كشور است.

بيطرفی و اجراى قانونى انتخابات از وظايف وزارت كشور استبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمدحسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور در همایش معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور که امروز یکشنبه 21 آذرماه در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: نخستین موضوعی که وزیر کشور در اوایل سالجاری به آن توجه داشت موضوع تحقق اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی بود.

وی افزود: اگرچه تحقق اساس اقتصاد مقاومتی در حوزه اقتصادی وزارت کشور قرار دارد اما معاونان سیاسی از نظر اجتماعی، سیاسی و امنیتی مسئولیت سنگینی برای تحقق این سیاست برعهده دارند.

مقیمی با اشاره به اهمیت عملکرد و تعیین فرمانداران تصریح کرد: اگر اقدامات به خوبی رصد شود و مورد ارزیابی و تحلیل دقیق قرار گیرد می‌توان به اقتصاد مقاومتی امیدوار بود همچنین مسائل اجتماعی و فرهنگی و برقراری امنیت، اشتغال و سرمایه گذاری در این زمینه نقش تعیین کننده دارد.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به مسائل اجتماعی ادامه داد: معاون اجتماعی وزارت کشور مطالعاتی را انجام داده و این مطالعات در دولت، مجلس همچنین در دو جلسه که با مقام معظم رهبری برگزار شد، مطرح شد و نهایتا باید اعلام کنم اقدامات مؤثری بر این حوزه برای استان‌ها انجام شده که آثار تخریبی آنها را کاهش داده است.
 
وی گفت: اکنون 9 ماه از آغاز سال 95 می‌گذرد لذا باید ارزیابی از فعالیت‌های اجتماعی استان‌ها مطرح شود تا در سه ماه باقی مانده فعالیت‌های مؤثرتری صورت بگیرد.

مقیمی با اشاره به مسائل امنیتی کشور یادآور شد: با توجه به مجموعه شرایط کشور و همسایگان همچنین فعالیت‌هایی که گروه‌های تروریستی در کشورهای مختلف و اروپایی انجام می‌دهند مسائل امنیتی از اهمیت بالایی برخوردارند.

قائم مقام وزیر کشور ادامه داد: انتظار می‌رود شورای تأمین در زمان مناسب برگزار شود و برای ارائه راهکارهایی که امنیت فعلی را حفظ می‌کند به شرایط پایدار دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به نزدیکی انتخابات مسائل امنیتی مورد توجه قرار دارد یادآور شد: باید برای برگزاری انتخابات در سال آینده آماده شویم خوشبختانه شرایط به گونه‌ای فراهم آمد که انتخابات در امنیت و سلامت کامل برگزار شد، برای نخستین بار در این انتخابات درگیری وجود نداشت و انتخابات با حضور حداکثری مردم و شور اجتماعی برگزار شد.

مقیمی گفت: خوشبختانه امروز مجلس از ترکیب مناسب و خوبی برخوردار است و این حاصل تلاش مسئولان استانی و برگزار کننده انتخابات است.

قائم مقام وزیر کشور افزود: بی‌طرفی، قانونمندی و اجرای قانونی انتخابات و تکریم ارباب رجوع از وظایف وزارت کشور است.

وی با اشاره به عملکرد دولت یادآور شد: زمانی که تورم 43 درصد، رشد اقتصادی منفی 6.7 درصد و آمار 13 درصدی بیکاری در گذشته بررسی می‌شود عملکرد و اقدامات دولت به وضوح مشخص می‌شود، چرا که امروز آمار هر یک از شاخص‌ها از جمله تورم تک رقمی شده و به 7 درصد رسیده است، رشد اقتصادی 5 درصد شده که البته هنوز با نقطه مطلوب 8 درصدی فاصله دارد. 

مقیمی با بیان اینکه از فرمانداران خواسته شد تا به موضوع تکریم ارباب رجوع توجه ویژه کنند، یادآور شد: مقرر شد دفتری در سطح استان‌های کشور با این محوریت تشکیل شود و فعالیت آنها مورد بررسی قرار گیرد، لذا در سه ماه باقی مانده سالجاری به این امر توجهی ویژه می‌شود همچنین بخشنامه‌های مختلفی به استاندارها ابلاغ شده و مسئولان با برگزاری جلسات مختلف ارتباط خود را با مردم و دستگاه‌های اجرایی حفظ می‌کنند.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار