رئیس بیمارستان شهید مصطفی خمینی اعلام کرد : تزریق آمپول آلتپلاز به افرادی که دچار اختلالات حسی و حرکتی می شوند در همان ساعات نخست ابتلا به این اختلال به سلامت این افراد کمک می کند.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ دکتر فیروز بالاوندی اظهار داشت : این دارو طبق بخشنامه های ابلاغی وزارت بهداشت به بیمارستان ها و مراکز درمانی داده شده و این مراکز موظف به استفاده از آن برای بیماران سکته ای به منظور کاهش میزان معلولیت های بعد از حملات سکته حاد مغزی هستند.

وی با بیان اینکه این داور پیش از این برای سکته های قلبی استفاده می شد، افزود: آمپول آلتپلاز نسل جدید داروهای حل کننده لخته خون است که هم اکنون با برنامه ابلاغی وزارت بهداشت برای سکته های مغزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

دکتر بالاوندی با اشاره به اینکه تاکنون این دارو برای چهار مورد بیمار سکته ای مراجعه کننده به بیمارستان شهید مصطفی خمینی استفاده شده است که همه این بیماران از وضعیت بهبودی مناسبی برخودارند، تاکید کرد: بیمار سکته ای اگر ظرف سه ساعت نخست پس از وقوع سکته مغزی به بیمارستان مراجعه کند این دارو بالاترین میزان تاثیرگذاری را بر سلامت او خواهد داشت.

وی یادآور شد: چندی پیش یک بیمار دچار سکته مغزی بعد از سکته و مراجعه سریع به بیمارستان شهید مصطفی خمینی با تزریق این دارو سلامتی کامل خود را بدست آورد.











انتهای پیام/

برچسب ها: اختلال ، امپول ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.