عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: شرکت‌های کاغذی می‌خواهند بدون آوردن سرمایه با فرو بردن دستشان در جیب جایگاه‌داران، سود ببرند.

خالقی"هدایت‌الله خادمی" عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه وزارت نفت در حال ایجاد واسطه‌ برای پخش سوخت در میان جایگاه‌داران است، گفت: نمایندگان کل جایگاه‌داران سطح کشور طی نشستی با ما انتقاد خود را نسبت به این امر اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه بحث برندسازی جایگاه‌داران از سوی وزارت نفت حدود یکسال است که مطرح شده، اظهار داشت: وزارت نفت هدف خود را از این برندسازی توزیع سوخت بدون تماس با کل جایگاه‌داران و استفاده از تنها 10 شخص یا برند در این میان اعلام کرد.

خادمی ادامه داد: حال باید پرسید این واسطه‌ چه کسانی هستند؟ اینها تعدادی از دوستان بازنشسته آقایان در قسمت پخش و پالایش وزارت نفت هستند که در شراکت با اشخاص دیگر شرکت‌های کاغذی را احداث کرده‌اند و حال به عنوان واسطه پخش قرار است فعالیت کنند.

نماینده مردم ایذه و باغ‌ملک تاکید کرد: البته برندسازی جایگاه‌داران اقدام خوب و مناسبی است که می‌توان براساس آن یک سازمان نمونه، باکیفیت و معتبر را ایجاد کرد مانند شرکت زیمنس که نام این شرکت حتی ارزشی بیش از کل ماشین‌آلات، ساختمان‌ها و ... دارد اما این برندسازی را افرادی می‌توانند انجام دهند که سال‌ها در حوزه کاری خود در دنیا فعال و شناخته شده باشند در صورتی که اکنون خلاف این موضوع در حال اجراست.

وی بیان داشت: این اقدام وزارت نفت هیچ کمکی به جایگاه‌داران نمی‌کند، این شرکت‌های کاغذی عملا می‌خواهند بدون آوردن سرمایه با فرو بردن دستشان در جیب جایگاه‌دارانی که با تلاش و هزینه بسیار فعالیت کرده‌اند، سود ببرند. 

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه احتمال افزایش قیمت بنزین در این میان وجود دارد، گفت: این اقدام وزارت نفت تبعات خطرناکی دارد زیرا موقعیت جایگاه‌داران یک بحث امنیتی و اجتماعی است و موجب از میان رفتن جایگاه‌داران و ایجاد مقاومت بدی خواهد کرد، به طور مثال با تعطیلی 100 جایگاه در تهران و یا در شهرستان‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد؟

نماینده مردم ایذه و باغ‌ملک خاطرنشان کرد: ما براساس اطلاعات از سوی جایگاه‌داران و جلسه دیدار با آنها بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام داده و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار