مبینا وطن خواه نوجوان نخبه هرمزگانی موفق به ساخت دستگاهی شده که برای حل مشکل نشتی پنهان لوله های آب شهری و جلوگیری از سوختگی یاتاقان ها در صنعت فولاد سازی استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، این مخترع نوجوان می گوید روزی در یک پارک بودم که دیدم یکی از لوله های اب پارک ترکیده و نشتی می دهد به این فکر افتادم با توجه به اینکه با بحران آب در کشور روبه رو هستیم راهی پیدا کنم تا این سرمایه هدر نرود و فکر ساختن این دستگاه از اینجا به ذهنم خطور کرد.

وطن خواه می گوید طی تحقیقاتی که کردم متوجه شدم هنوز دستگاهی برای اعلام نشتی لوله های آب ساخته نشده و تصمیم گرفتم که خودم این دستگاه را اختراع کنم.

البته این نخبه نوجوان علاوه بر این دستگاه اختراعات دیگری هم دارد و تا کنون در چندین جشنواره کشوری رتبه کسب کرده است.

وی می گوید دستگاه ویتامین ث سنج و دستگاه اعلام زمان جمع آوری زباله در محلات از طریق موبایل و نرم افزارهای اجتماعی از دیگر دستگاه هایی است که ثبت اختراع کرده ام.

مبینا وطن خواه می گوید این دستگاه در صنعت برای جلوگیری از سوختگی یاتاقان هم قابل استفاده است و اکنون برای استفاده در صنعت فولادسازی مراحل آزمایشی را طی می کند .

اکنون از چند کشور خارجی دعوت نامه هایی برای این نخبه برای شرکت در نمایشگاه های بین المللی ارسال شده  تا اختراعات خود را در خارج از کشور هم در عرصه نمایش بگذارد.

اما این دانش اموز موفق دردلهایی هم دارد.

وی می گوید زمانی که برای نخستین بار طرح خود را به مسوولان ارایه کردم عده ای مرا نا امید کردند و کسی حاضر نشد از من حمایت کند ولی من دست از تلاش برنداشتم و طرح خود را به ثبت رساندم.

 به اعتقاد کارشناسان برپایی نمایشگاه هایی برا ی معرفی اختراعات نخبگان جوان با هدف جلب حمایت بخش های خصوصی و دولتی از این افراد یکی از راههای  توسعه تجاری سازی و درامدزایی است و حمایت از نخبگان مهمترین سرمایه گذاری برای پیشبرد اهداف اقتصادی کشور است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.