فرماندار شادگان از اجرایی نشدن مصوبات کارگروه کشاورزی در این شهرستان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،بهروز فرج اللهی فرماندار شادگان اظهار کرد: شهرستان شادگان حیاتش وابسته به بخش کشاورزی است و عمده فرصت های شغلی در این بخش تعریف شده است.

وی افزود: حاشیه نشینی اجتماعی بدتر از حاشیه نشینی جغرافیایی است و این شهرستان به دلیل محرومیت های متعدد در بخش عمران شهری، روستایی، کشاورزی و سایر موارد که منجر به بیکاری بالای ۴۰ درصد، خشکسالی، مشکلات تأمین آب کشاورزی (سال گذشته ۵۰۰ هزار نخل را از دست دادیم و خرید خرمای ما از ۲۶ هزار تن به ۱۵ هزار و ۸۰۰ تن کاهش پیدا کرد) شده است.

فرماندار شادگان تصریح کرد: ۶۵ درصد جمعیت شادگان مستقر در روستاها هستند در حالی که میانگین جمعیت روستایی ۲۸ درصد است و تلاش نظام هم برای ماندگاری روستانشینان و جلوگیری از مهاجرت آنها است.

فرج اللهی اضافه کرد: این آسیب های اجتماعی باعث عدم تعلق خاطر به نظام سیاسی در مردم شده و محرومیت واقعا چهره شادگان را به صورت یک شهر محروم واقع کرده است.

وی بیان کرد: نخیلات ۱۲ هزار و ۵۰۰ در بخش جراحی و سرجمع ۳۵ هزار و ۳۵۰ هکتار کشت خرما، گندم، جو و سبزی در این بخش داریم که نیاز شدید به تأمین آب دارند.

فرماندار شادگان عنوان کرد: مشکل ما این است که مصوبات کارگروه کشاورزی در این شهرستان اجرایی نمی شود و حساسیتی که تلاش کردیم در برخی ها ایجاد شود، انجام نشد.

فرج اللهی افزود:شادگان وضعیت خطرناکی دارد و اگر چاره اندیشی نشود مردم این شهر برای حاشیه نشینی به اهواز می آیند.

وی با اشاره به انتقال آب میان حوزه ای به عنوان مشکل بعدی گفت: مقرر شد تا طی چند ماه کار را شروع کنند ولی هنوز هیچ نوع قراردادی منعقد نشده است. حق آبه تالاب نیز یکی دیگر از مشکلات است و کشاورزانی که کشت دائم دارند باید حق آبه خود را دریافت کنند.

فرج اللهی یادآور شد: ساماندهی انهار سنتی و اجرای طرح های نوین آبیاری یکی دیگر از کارهای مورد تقاضا است که متأسفانه سازمان جهاد و آب و برق برای این دو مورد ورود جدی در شهرستان شادگان نداشته اند.

وی در پایان گفت: بخش عمده ای از مقدار آب کمی که برای ما رهاسازی شده به دلیل وجود شبکه سنتی و خاکی پرت و به کامل به دست ما نمی رسد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار