مدیر کل هنرهای نمایشی برای بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان پیام داد.

پیام مدیرکل هنرهای نمایشی برای بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ متن پیام مدیر کل هنرهای نمایشی بدین شرح است:

«تئاتر می تواند ادامه ی شور کودکی و شوق نوجوانی باشد. ادامه ی آرمان ها و آرزوهایی که روزی در کنج خانه یی کوچک و در ذهنى پویا زاده مى شوند و با هرتجربه و درسى تازه از دفتر زندگى واقعى تر و روشن تر مى شوند. تئاتر، به ملایمت و مهربانی، جامعه را برای چشم ها و گوش  ها و لب هایی که با اضطراب و کنجکاوی قدم از قدم بر می دارند، توصیف می کند تا معصومانه، تصویرامروز و چشم انداز فردای خود را انتخاب کنند. همین بخشش بی دریغ اعتماد است که کودک و نوجوان، به تعارف تئاتر، تماشاگر نمایش بودن و چگونه بودن خویش می شوند و دست در دست آموزگار مهربان خویش، مسافر شهر آرزوهای دور و نزدیک.

دغدغه تئاتر کودک و نوجوان، فرجام نیک و روشن فرزندانی است که با آسمانی اندک و آلوده، زمینی پر خشونت و خشم، چشم در راه قهرمانی هستند که معجزه وار به نجات جهان، بال و پر بگشاید. چه صحنه ای سزاوارتر از صحنه ی تئاتر کودک و نوجوان بیابیم که چشم در چشم مخاطبان جستجوگر خویش، بایدها و نبایدهای این روزگار را به پرسش بگیرد. دعا کنیم روزهای در راه، روزهای لبخند و شب های در راه، شب های آرامش همه ی کودکان دنیا باشد.

در بیست و سومین جشنواره بین المللى تئاتر کودک و نوجوان، فرصت برای شما بودن را شکرگزاریم و امیدواریم در آزمون با شما بودن روى سپید باشیم.

دستان پرتوان و مهرنشان تمامى هنرمندان شرکت کننده، مردم هنردوست وهمکاران عزیز استان همدان و ستاد اجرایى جشنواره در تهران را در برگزارى جشن مهر و امید به صداقت مى فشارم و از خداوند بزرگ براى تمام فعالان این حوزه سربلندى و پیروزى آرزو مى کنم.»

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار