رئیس اداره جنگل و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان کرمانشاه از اجرایی شدن طرح "جنگلانه" در سه شهرستان‌ استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پرویز کلانتری با بیان اینکه این طرح در سطح استان در سه شهرستان کرمانشاه، گیلانغرب و دالاهو اجرایی شده است، ادامه داد: اظهار علاقه مردم و گروه‌های مردم نهاد این شهرستان‌ها دلیل انتخاب آنها بوده است.

 کلانتری با بیان اینکه طرح"جنگلانه" با مشارکت مردم و گروه‌های مردم نهاد به اجرا درآمده است، اظهار کرد: برای اجرای این طرح بذر و نهال به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

رئیس اداره جنگل و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر بذرها و نهال‌های کاشته شده از انواع گونه‌های جنگلی بوده‌اند، گفت: بذرهایی مثل بذر بادام، گلابی وحشی و نهال‌هایی مثل بنه، گلابی وحشی، سرو خمره‌ای از انواع گونه‌های کاشته شده در طرح جنگلانه بوده است.
 
کلانتری با اشاره به اینکه طرح "جنگلانه" در 50 هکتار از عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی استان انجام گرفته، افزود: برنامه نمادین این طرح در شهرستان کرمانشاه و با حضور فرماندار در پارک ظفر شهر کرمانشاه برگزار شد.

وی در ادامه هدف از اجرای طرح جنگلانه در واپسین روزهای پاییز را تلاش برای توسعه گونه‌های جنگلی عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اجرایی کردن طرح‌های اینچنینی شاهد نهادینه سازی فرهنگ کاشت نهال و توسعه جنگل‌ها باشیم.

توسعه فضای سبز، ایجاد انگیزه در افراد برای مشارکت در توسعه، حفاظت و حراست از عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی و... از اهداف مهم اجرایی شدن این طرح در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور بود که کلانتری به آنها اشاره کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.