طرح جنگلانه در سطح 35 هکتار از جنگل های شهرستان پاسارگاد اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسن خسروانیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: طرح جنگلانه در راستای طرح مشارکتی کاشت بذر در جنگل‌های ایران و با هدف احیا و ترمیم رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی، همزمان با سراسر کشور در  سطح 35 هکتار از جنگل های این شهرستان اجرا شد.
وی افزود: جنگلانه یک طرح مشارکتی خودجوش و مردمی است که با توجه به خشکیدگی وسیع رویشگاه ‌های جنگلی و مرتعی کشور به دلیل اقداماتی چون مخرب انسانی، صنعتی، چرای دام، سرشاخه زنی، تغییر اقلیم و خشکسالی ایجاد شده است.
حسن خسروانیان با تاکید بر اینکه اگر توجه جدی به حفظ محیط زیست نداشته باشیم در آینده خسارات جبران ناپذیری ایجاد می ‌شود، تصریح کرد: حضور در عرصه حفاظت از جنگل‌ ها و مراتع وظیفه آحاد مختلف جامعه است.
خسروانیان تاکید کرد: جنگلانه یک طرح ملی برای آبادانی و توسعه فضای سبز در همه نقاط ایران است.
وی ادامه داد: کاشت هر بذر و نهالی در جای جای میهن اسلامی نوید بخش سرسبزی و طراوت فردای سرزمین مان است و شادابی و پاکی را به ارمغان می آورد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طرح جنگلانه در این شهرستان با همکاری و مشارکت داوطلبانه اهالی روستاهای سر پنیران، کتوری، مبارک آباد و گمبکان، مرتعداران، گروه های  مردم نهاد، بسیج ناحیه پاسارگاد، پایگاه های مقاومت بسیج شهرک وحدت و عاشقان طبیعت و با همکاری و هماهنگی نیرو های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد اجرا شد.
انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار