عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوع تملک زندان اوین در اولویت کارهای شهردار تهران قرار ندارد تا به صورت جدی این موضوع را بررسی کند.

تملک زندان اوین برای شهردار تهران در اولویت قرار ندارد/ اوضاع مالی در شهرداری تهران خراب استابوالفضل قناعتی عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت پرونده تملک زندان اوین از سوی شهرداری تهران، اظهار داشت: شهرداری تهران و دادگستری هنوز در خصوص این پرونده به توافق نرسیده اند.

وی با بیان اینکه مسأله تنها تملک زندان اوین نیست، افزود: در کنار زندان اوین اراضی وجود دارد که در اختیار زندان اوین است، به همین دلیل برای تملک این زندان و اراضی کنار آن باید برای شهرداری تهران بودجه تعریف کنیم.

 عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: اعداد و ارقام  در رابطه با تملک مجموعه زندان اوین و اراضی اطراف آن بالاست، به همین دلیل شهرداری نتوانسته در خصوص تهاتر آن اقدام کند چراکه فضای آن را نمی توانیم کوچک بشماریم و در برنامه ببینیم.

قناعتی با تأکید بر اینکه اوین جزء مناطق برخوردار و گران است، گفت: علاوه بر بحث ریالی این زندان، بحث هایی هم در خصوص انتقال زندان اوین مطرح شده، چراکه این مجموعه هم اکنون در حال فعالیت است و باید بر اساس برنامه ریزی برای انتقال آن اقدام شود.
 
وی با بیان اینکه دادگستری محدودیت هایی در بحث فروش و واگذاری زندان اوین دارد، تأکید کرد: این دو موضوع مهم باعث شده تملک این مجموعه و اراضی اطراف آن مشمول زمان شود.

عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بدون شک در آینده این فضا باید در اختیار شهرداری قرار گیرد تا به یک فضای سبز تفرجگاهی تبدیل شود.

قناعتی افزود: دادگستری و شهرداری باید در خصوص این موضوع به توافقات اولیه برسند و پس از آن نسبت به دیگر مشکلات اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به مشکلات دیگری که در شهر تهران وجود دارد، موضوع تملک زندان اوین در اولویت کارهای شهردار تهران قرار ندارد تا به صورت جدی این موضوع را بررسی کند.

عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه اوضاع مالی در شهرداری تهران خراب است، گفت: رکود اقتصادی در کشور بر وضع مسکن اثر گذاشته، به همین دلیل امروز برخی از درآمدهای شهرداری که از مسکن و عوارض بود نیز کاهش یافته است.

قناعتی ادامه داد: درآمد شهرداری تهران پایین آمده است اما شورا به شهرداری فشار می آورد که باید برای کاهش آلودگی هوا، مترو را تکمیل کند به همین دلیل معتقدم این موضوع باعث شده که ذهن شهرداری به موضوع دیگری جز مترو معطوف نشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار