ساری؛

تدوین قوانین حمایتی با طراحی سامانه سرشماری بیمه کارگران

تدوین قوانین حمایتی با راه اندازی سامانه سرشماری بیمه کارگران ساختمانی فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی دیروز در آیین رونمایی از سامانه سرشماری بیمه کارگران ساختمانی در ساری گفت: طراحی سامانه سرشماری بیمه کارگران ساختمانی امری ضروری است و اجرای آن را زمینه ساز تدوین قوانین حمایتی برای کارگران دانست.

وی با اشاره به طرح ادغام صندوقهای بیمه ای که این روزها در مجلس به جریان افتاد افزود: خوشبختانه کمیسیون تلفیق به این طرح رای نداده است ودر نهایت قرار شد صندوق تامین اجتماعی که متعلق به کارگران چند نسل است و در حقیقت یک صندوق بین نسلی است حفظ شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است منافع صندوق بخش کارگری برسد ،که این نظر کمیسیون مورد رضایت جامعه کارگری قرار گرفت .

یوسف نژاد افزود: مشکلات کارگران ، دریافت های حداقلی ، تجاوز و تضییع حقوق کارگران توسط برخی کارفرمایان زیاد است و باید مسایل را به گونه ای حل کرد که لطمه و آسیبی به تولید وارد نشود.

راه اندازی سامانه سرشماری بیمه کارگران ساختمانی از برخی سواستفاده افراد برای استفاده از مزایای بیمه کارگران ساختمانی جلوگیری می کند.

حدود 90 هزار کارگر ساختمانی در مازندران فعالیت می کنند که 40 هزار نفر از آنها بیمه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.