اشتون کارتر که در سفری اعلام نشده وارد کابل شده است با نظامیان آمریکایی در این کشور و نیز اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیدار کرد.

سفر از پیش اعلام‌نشده وزیر دفاع آمریکا به افغانستان
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اشتون کارتر  که در سفری اعلام نشده وارد کابل شده است با نظامیان آمریکایی در این کشور و نیز اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیدار کرد. 

وی در نشستی خبری با غنی گفت:«آمریکا به یک افغانستان امن و مستقل متعهد است و متعهد باقی خواهد ماند.»

اشرف غنی نیز از کمک های ارتش آمریکا و نیز آنچه که وی فداکاری های نظامیان امریکایی در این کشور خواند قدردانی کرد. 

کارشناسان می گویند ، انتخاب دونالد ترامپ به  عنوان نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باعث ایجاد نگرانی هایی درباره سیاست خارجی آمریکا و تبعات آن برای کشور جنگ زده افغانستان شده است. 

رویترز در این باره نوشت؛ سفر کارتر در واقع دیداری است که در بحبوحه پرسش ها درباره سیاست خارجی دونالد ترامپ، پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در قبال این کشور صورت می گیرد.

دونالد ترامپ جزییات اندکی درباره برنامه سیاست خارجی خود از جمله درباره سیاست آتی دولت آمریکا درباره افغانستان ارائه کرده است ؛ کشوری که حدود 10 هزار نیروی آمریکایی با وجود گذشت 15 سال از زمان سرنگونی رژیم طالبان در آنجا به سر می برند.

طی رقابت های انتخاباتی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون رقیب دموکرات وی به طور اجمال و اندک به موضوع افغانستان پرداخته شد.

اشرف غنی هفته گذشته تلفنی با دونالد ترامپ گفتگو کرد و بسیاری از منابع آگاه در آمریکا اعلام کردند این مقامات در این تماس تلفنی درباره تهدیدات تروریستی که دو کشور با آن مواجه هستند ، صحبت کردند.

مقامات سابق آمریکایی و کارشناسان می گویند یکی از مهمترین پرسش هایی که ترامپ درباره افغانستان با آن مواجه است ، شمار نیروهای آمریکایی است که در این کشور خواهند ماند.

با توجه به اوضاع امنیتی در افغانستان و فعال شدن اعضای طالبان در برخی مناطق ، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا طرح کاهش حضور نیروهای آمریکایی در این کشور را تا پایان امسال به تعویق انداخت و به جای آن تصمیم گرفت هشت هزار و 400 نیروی آمریکایی را تا پایان دوره ریاست جمهوری خود در ماه ژانویه در افغانستان حفظ کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار