ستاد عمیات مشترک عراق بمباران غیرنظامیان در شهر قائم را تکذیب کرد

ستاد عملیات مشترک عراق اخبار منتشر شده مبنی بر بمباران غیرنظامیان در شهر قائم را داستان ساختگی و تبلیغات داعش عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "سومریه نیوز"؛ ستاد عملیات مشترک عراق امروز پنجشنبه، گزارش های مطبوعاتی و اظهارات برخی مسئولان مبنی بر بمباران غیرنظامیان در شهر "قائم" از توابع استان "الانبار" را تکذیب و آن را داستان ساختگی توصیف کرد.

ستاد عملیات مشترک عراق در بیانیه ای توضیح داد: "برخی رسانه ها اخباری کذب را در مورد اتفاقات روز گذشته شهر قائم منتشر کردند؛ این درست نیست که رسانه ها و برخی از سیاستمداران به تبلیغات گروه تروریستی داعش، استناد می کنند."

این بیانیه می افزاید: "شهر قائم همچنان تحت سیطره گروه تروریستی داعش قرار دارد و شهروندان عراقی، آنجا مورد آزار وحشیانه تروریست ها قرار می گیرند؛ بنابراین، هیچ گونه خبر یا تصویری از آنجا، جز تحت کنترل داعش به منظور تبلیغ ارزان رویکردهای جنایتکارانه خود منتشر نمی شود؛ برخی سایت ها خبر این داستان ساختگی را منتشر کردند و متأسفانه سایت هایی دیگر آن را ترویج دادند."

ستاد عملیات مشترک عراق می افزاید: "برای اطلاع افکار عمومی از واقعیت توضیح می دهیم که ساعت 12، جنگنده های نیروی هوایی عراق برای حمله به یکی از پناهگاه های تروریست ها در منطقه "کرابله" به پرواز در آمدند و هدف، منزل دو طبقه ای بود که 25 فرد انتحاری با تابعیت های خارجی و "ابو میسره قفقازی" –مسئول آنها، در آن پناه گرفته بودند. ساعت 12:55 دقیقه نیز جنگنده های عراقی برای حمله به هدفی دیگر، یعنی منزل دو طبقه ای  که 30 الی 40 عنصر تروریستی در آن جای گرفته بودند، به پرواز در آمدند. تعیین هدف ها، براساس داده های اطلاعاتی دقیق از منطقه صورت می گیرد."

ستاد عملیات عراق ، در پایان از رسانه ها خواست تا دقت بیشتری به خرج داده و از تبلیغات ساختگی و دروغین داعش دوری کنند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار