کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان مرکزی در بهمن ماه برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از برگزاری نخستین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان در بهمن ماه سال جاری در اراک خبر داد.

نیک پور افزود: نخستین کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی استان مرکزی با هدف تبیین معماری و شهرسازی تاریخی استان، بهمن ماه سال جاری در اراک برگزار می‌شود.

وی افزود: از جمله محورهای برگزاری این کنگره می توان به تبیین و بررسی حوزه های فرهنگی و طبیعی شهرها و روستاها، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی و معماری، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی و میراث فرهنگی ناملموس اشاره کرد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: این کنگره دو روزه خواهد بود و ششم و هفتم بهمن ماه سال جاری در پردیس دانشگاه اراک واقع در سردشت، برگزار می شود.

نیک پور افزود: کنگره‌ تاریخ معماری و شهرسازی ایران از رویدادهای ارزشمند فرهنگی است که به دلیل محتوای علمی، هنری، فرهنگی و... با اهمیت بوده و چهارمین دوره این کنگره پس از یک دهه فاصله، در سال جاری در استان ها برگزار خواهد شد.

وی گفت: برای اولین بار در برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران تصمیم گرفته شد تمام استان‌های کشور به‌ صورت ادواری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان خودشان را برگزار کنند.

وی افزود: آخرین مهلت ارسال مقالات برای این کنگره، دهم دیماه جاری است و علاقمندان می توانند به سایت www.markazi.chaui.ir و یا دبیرخانه کنگره، اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی واقع در فاز یک شهرک شهید بهشتی اراک مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.