اراک؛

نیروگاه شازند باز هم مازوت مصرف کرد

پس از حدود یک ماه از دستور رییس جمهور مبنی بر استفاده نکردن نیروگاه شازند از مازوت، این نیروگاه از سوخت مازوت مصرف کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک , مدیرکل محیط زیست استان گفت: براساس بند 9 طرح جامع کاهش آلودگی هوا مصوبه 1386 سوخت نیروگاه باید از سوخت مازوت به گاز تبدیل شود.

ابراهیمی کارنامی افزود: در 5 آذرماه نیروگاه به مدت چند ساعت از 10 سوخت مازوت استفاده کرده که با بازرسی انجام شده شکایتی انجام شده و تحویل مراجع قضایی گردید.

مدیرعامل نیروگاه شازند هم گفت: با توجه به سرمای اول آذر و قرار گرفتن این نیروگاه در کریدور شمال به جنوب کشور نقش مهمی در تنظیم ولتاژ برق کشور دارد که همچنین برای جلوگیری از یخ زدن از سوخت مازوت استفاده شد.

بادرستانی افزود: در راستای اجرای طرح کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک دو واحد این نیروگاه از مدار خارج شد و دو واحد دیگر با ظرفیت تولید 40 درصد از صددرصد سوخت گاز استفاده می کند.

وی ادامه داد: صرفه اقتصادی گاز سه برابر مازوت است ولی سهمیه گاز این واحد یک سوم شده است.

طاهری دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: نیروگاه شازند حق استفاده از مازوت را ندارد اما این نیروگاه به مدت سه ساعت در شرایط بحران از مازوت استفاده کرد که با دخالت دستگاه قضایی سوخت نیروگاه به گاز برگشت داده شد.

فیلی معاون امور عمرانی استاندار گفت: در جلسه هیات دولت مقرر شد که وزارت نفت و نیروگاه گاز نیروگاه شازند را تامین کنند و سوخت این نیروگاه صددرصد به گاز تبدیل شود.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.