رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حذف ریال از واحد پولی کشور مستلزم صرف هزینه زیادی است از جمله تغییر اسکناس‌های موجود، تغییر سیستم‌های حسابداری و .. است.


تغییر واحد پولی هزینه‌آور است/ به جای یک صفر، چهار صفر از واحد پول کشور حذف شودمحمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره تغییر واحد پولی کشور گفت: حذف یک صفر از پول ملی از مصوبات لایحه دولت در راستای اصلاح قانون بانک مرکزی است.
 
وی افزود: بر این اساس واحد پولی و مالی کشور تغییر پیدا کرده که البته این طرح در دولتهای گذشته نیز مطرح بود اما اجرا نشد.
 
پورابراهیمی خاطر نشان کرد: دولت برای اصلاح قانون بانک مرکزی این طرح را به عنوان بندی در این اصلاحیه لحاظ کرده تا واحد پولی کشور از ریال به تومان تغییر پیدا کند.
 
نماینده مردم کرمان گفت: پس از اتمام این لایحه و ارجاع به کمیسیون اقتصادی اعضا به آن نظر خواهد داد و به بررسی آن خواهد پرداخت.
 
وی در ادامه تصریح کرد: حذف ریال از واحد پولی کشور مستلزم صرف هزینه زیادی است از جمله تغییر اسکناس‌های موجود، تغییر سیستم‌های حسابداری و .. است؛ بنده پیشنهاد میکنم که به جای حذف یک صفر سه یا چهار صفر از واحد پول کشور حذف شود.
 
پورابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد: این اقدام تاکنون در کشورهایی مانند ترکیه، عراق و اروپا انجام شده است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۲۱:۰۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۵
مشکل ما یک صفر است ؟
آخرین اخبار