مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه ۱۳۵ گونه پرنده در استان لرستان وجود دارد، گفت: بیش از ۵۰ درصد گونه پرندگان کشور در استان لرستان زیست می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛مهرداد فتحی بیرانوند در جمع خبرنگاران در رابطه با تعداد گونه پرندگان در لرستان اظهار داشت: بر اساس گزارش تحلیلی جمع‌بندی سرشماری پرندگان خشکی زی، حائز اهمیت ملی و بین المللی ایران که  سال گذشته توسط معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست منتشر شد استان لرستان از نظر تعداد گونه پرنده مقام دوم را دارد.
 
وی مجموع گونه‌های پرنده شمارش شده در سطح کشور را  238 گونه برشمرد و افزود: 135 گونه پرنده در استان لرستان وجود دارد که بیش از 50 درصد گونه پرندگان کشور را تشکیل می‌دهند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه گذشته 106 هزار قطعه پرنده  ارزشمند در 3 منطقه حفاظت شده و 7 منطقه آزاد  شمارش شد عنوان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان نزدیک به  پنج درصد گونه پرندگان مهاجر هستند به گونه‌ای که در فصل های سرد به تالاب‌های استان به ویژه به تالاب‌های پلدختر مهاجرت دارند.
 
الهام برنا معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان نیز در این زمینه اظهار داشت: سرشماری پرندگان در 2 نوبت در سال با روش واحد مناسب در تاریخ معین و همسان در تمامی عرصه در مناطق تحت مدیریت و مناطق آزاد و مهم انجام می‌شود.
 
وی افزود: هدف از سرشماری پرندگان دستیابی به اهمیت هر یک از مناطق در حمایت و پشتیبانی از جمعیت گونه‌های مورد نظر، ارزیابی کیفی مدیریت حفاظت از مناطق و گونه‌ها در میان مدت و شناسایی گونه های منطقه و بررسی پایداری جمعیت به منظور برنامه‌ریزی  برای حفاظت است.
 
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان عنوان کرد: غنای پرندگان ایران ناشی از موقعیت جغرافیایی ویژه آن و قرارگیری در مسیر کریدورهای مهاجرتی پرندگان است.
 
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.