همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی شادگان به منظور اجرای کامل طرح انسداد مبادی بی سوادی در شهرستان ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛آلبوغبیش  معاون فرماندار شادگان در نشست پیشگیری از ترک تحصیل کودکان لازم التعلیم که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: به منظور عملیاتی کردن فرمان مقام معظم رهبری در خصوص تضمین فرصتهای عادلانه تربیتی و دسترسی کلیه کودکان لازم التعلیم دوره ابتدایی به آموزش و پرورش با کیفیت، لازم است آحاد جامعه با مسئولان سوادآموزی شهرستان همکاری همه جانبه داشته باشند.

نعمت اله آلبوغبیش افزود: مهمترین رسالت  آموزش و پرورش ابتدایی، افزایش عدالت اجتماعی در دو محور کمی و کیفی است که با انسداد مبادی بی سوادی و پیشگیری از ترک تحصیل دانش آموزان محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح انسداد مبادی بی سوادی با محوریت آموزش و پرورش و همکاری ادارات مرتبط و بخشداران و دهیاران در حال اجرا است، یادآور شد: شناسایی، جذب و آموزش کلیه کودکان لازم التعلیم دوره ابتدایی ۶ تا ۱۱ سال، جلوگیری از بازماندگی از تحصیل ۶ ساله ها و جذب به موقع آنها، تسهیل در نگهداشت کودکان ۶ ساله واجد شرایط در کلاس اول ابتدایی و پیشگیری از ترک تحصیل دانش آموزان این دوره همراه با ارتقای کیفیت آموزشی از اهداف اصلی و اساسی طرح انسداد مبادی ورودی بی سوادی است.

معاون فرماندار شادگان ، جلب مشارکت عمومی و استفاده بهینه از ظرفیت ادارات، سازمانها و نهادهای دولتی و غیردولتی در راستای توسعه و گسترش آموزش همگانی و دسترسی کلیه افراد لازم التعلیم به آموزش های رسمی را بسیار لازم و ضروری دانست.

آلبوغبیش گفت: از عموم مردم شهرها و روستاهای تابعه درخواست می شود در صورت مشاهده یا شناخت کودکان لازم التعلیم که بنا به هر دلیلی ترک تحصیل کرده باشند مراتب را سریعا به اداره آموزش و پرورش یا دفتر امور اجتماعی فرمانداری اطلاع رسانی کنند تا هر چه زودتر زمینه تحصیل این عزیزان فراهم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.