مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: خراسان رضوی باید نمادی از وحدت در کشور باشد.

خراسان رضوی باید نمادی از وحدت در کشور باشدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدامین رضازاده در مشهد، افزود: برخی اظهارنظرها و مواضع در ماه های اخیر یک فضای و تصویری را از این خطه در کشور ایجاد کرده و تبدیل به طنز و نقدهای طنزگونه اصحاب قلم شده است.

وی گفت: جایگاه مشهد با توجه به وجود مرقد مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) بسیار مهم و والا است و همین شرایط اقتضا می کند بهانه ای فراهم نشود تا علیه استان و برخی شخصیت ها و بزرگان آن که از دلسوزان نظام هستند؛ مباحثی مطرح شود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور افزود: استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و سایر مسئولان خراسان رضوی هم می توانند به فضای همدلی، هماهنگی و وحدت کمک کرده ضمن آنکه جریان های سیاسی اعتدالی، اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل، تشکل های دانشجویی و نیز سایر اعضای جامعه مدنی در ایجاد و تقویت این وحدت نقش موثری دارند.

رضازاده گفت: شخصیت های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و جریان های مختلف خراسان رضوی می تواند نقش موثری در این وحدت ایفا نموده تا این استان نمادی از وحدت در کشور هم باشد و انتظار هم این است که وحدت و یکدلی را در خراسان داشته باشیم.

وی افزود: سابقه برهم زدن برنامه های اصولگرایان نه تنها در طول فعالیت دولت تدبیر و امید بلکه از گذشته نیز وجود نداشته و حتی در چارچوب دولت یازدهم بستر برهم زدن برنامه های افراد، گروهها و تشکلهای سیاسی در دانشگاه و نیز سطح جامعه فراهم نیست.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: امروز بر خلاف گذشته از نظر دولت یازدهم و مسئولان وزارت کشور همانگونه که ایجاد ممانعت و محدودیت در سخنرانی علی مطهری بد است ایجاد محدودیت در سخنرانی یک چهره اصولگرا نیز نامطلوب تلقی می شود.

رضازاده افزود: سیاست نظام جمهوری اسلامی و نیز دولت تدبیر و امید آن است که فضای جامعه توام با نشاط، آرامش و به دور از التهابات کاذب سیاسی باشد و تاکنون نیز همینگونه بوده است.

وی گفت: امروز در چارچوب فعالیت دولت یازدهم نهایت تلاش می شود که همه گرایش های سیاسی در چارچوب مقررات و قانون در قالب تشکل های دانشجویی فعال باشند در سه سال گذشته هم نیز هر ساله فعالیت این تشکل ها بهبود یافته و تقویت شده است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور افزود: در عین حال این شرایط هنوز برای برخی تشکل های دانشجویی مطلوب نیست و معتقدند در برخی جاها محدودیت هایی برای تعدادی از آنها ایجاد می شود .

رضازاده گفت: اگر موردی از این محدودیت ها هم باشد مورد نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز دولت نیست ضمن آنکه همه دستگاه های ذیربط در امور دانشجویی موافق فراهم شدن شرایط یکسان در دانشگاه برای فعالیت همه تشکلهای سیاسی هستند.

وی افزود: امروز برخی بزرگ نمایی ها برای برخی افراد صورت می گیرد و اینگونه القا می شود که اجازه سخنرانی داده نشده است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: این امر در زمینه عملکرد دولتی که همه تلاش خود را بر آن گذاشته که در چارچوب قانونی همه نظرات و دیدگاه ها فرصت و فضای ارائه بیابند، دور از عدالت و بی انصافی است.

رضازاده افزود: در انتخابات این فضای یکسان و آزاد برای برنامه ها اهمیت و حساسیت بیشتری می یابد ضمن آنکه اسفند پارسال انتخاباتی بسیار موفق با شاخص هایی برجسته در بهترین شرایط امنیتی و با نهایت همدلی برگزار شد .

وی گفت: پیرامون انتخابات آتی نیز تاکید همه مسئولان نظام و دولت بر آن است که انتخاباتی قانونمند، سالم و امن برگزار و شرایط مساوی برای فعالیت احزاب، گروهها و جریانات سیاسی فراهم شود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور افزود: در زمینه فعالیت افراد و گروه ها با گرایش های سیاسی مختلف دغدغه و نگرانی عینی وجود ندارد و بیشتر این نگرانی ها ذهنی است.

رضازاده گفت: اما مواردی از فضاسازی های انتخاباتی دیده می شود با این هدف که القا شود دولت اجازه فعالیت به برخی گروه های مخالف نمی دهد. این اقدامات منصفانه نیست زیرا دولت هرگز چنین محدودیتی را ایجاد نکرده و نمی کند.

وی گفت: دولت معتقد است باید فضای نقد در جامعه حاکم باشد زیرا این نقد به اصلاح امور کمک می کند اما تخریب، توهین و تهدید به مسئولان به ویژه روسای سه قوه عناوین مجرمانه دارد و جرم محسوب می شود.

رضازاده افزود: اگر فرد یا افرادی توهین کنند باید پاسخگو باشند. این ظرفیت تعامل و گذشت مقامات به ویژه رئیس جمهوری نباید موجب شود هرکس هر آنچه خواست بگوید ضمن آنکه اگر خود مقامات پاسخی ندهند قوه قضاییه و داستان به عنوان مدعی العموم می توانند به موضوع وارد شود.

وی ادامه داد: فلسفه تفکیک قوا نیز همین امر است که قوه قضاییه بعنوان ملجا و مامن همه آحاد مردم با هر گرایش و تفکر سیاسی از تضییع حق افراد جلوگیری کند. یک اصلاح طلب نیز همچون سایرین حق دارد انتظار داشته باشد حقوق وی از سوی حاکمیت و مدعی العموم تامین شود.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: نمادی ، وحدت ، کشور ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.