نمایندگان مجلس عوام از طرح دولت برای آغاز مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا تا پایان مارس، حمایت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اکثریت نمایندگان مجلس عوام شامگاه چهارشنبه در جریان یک رای گیری، از طرح دولت 'ترزا می' برای فعال کردن ماده 50 پیمان لیسیون و کلید خوردن مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا موسوم به برکسیت، تا پایان مارس آینده، حمایت کردند.

در جریان رای گیری به عمل آمده در نشست مجلس عوام که پس از چند ساعت بحث و گفت وگو صورت گرفت، 461 نماینده از طرح دولت انگلیس برای شروع مذاکرات برکسیت حمایت و 89 نماینده با آن مخالفت کردند.

در جریان این همه پرسی اکثریت نمایندگان پارلمانی حزب محافظه کار و حزب کارگر از این طرح اصلاحی حمایت و نمایندگان پارلمانی حزب ملی اسکاتلند، حزب لیبرال دمکرات و در حدود 22 تن از نمایندگان حزب کارگر با آن مخالفت کردند.

'ترزا می' نخست وزیر انگلیس پیش از این اعلام کرده بود که تا پایان مارس 2017 میلادی (11 فروردین 1396)، ماده 50 لیسبون که ناظر بر خروج از اتحادیه اروپا و شروع مذاکرات برکسیت خواهد بود، فعال خواهد کرد.

پیشتر حزب کارگر گفته بود که از ضرب الاجل دولت 'ترزا می' برای شروع مذاکرات برکسیت حمایت می کند منوط به اینکه جزییات راهبرد دولت انگلیس برای برگزیت مشخص شود.

این طرح جنجالی در حالی در نشست مجلس عوام مطرح شد که 11 قاضی عالی ترین دادگاه انگلیس روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی، پرونده حقوقی برکسیت را بررسی کردند.

کار رسیدگی به پرونده سرنوشت‌ساز برکسیت از روز دوشنبه گذشته با حضور 11 قاضی برجسته انگلیسی، شاکیان و نمایندگانی از دولت‌های انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی در عالی‌ترین دادگاه انگلیس و تحت تدابیر شدید امنیتی آغاز شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار