مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: مردم رویکرد مثبتی نسبت به امر وقف دارند و 52 مورد وقف جدید در سال جدید در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی به تشریح برنامه‌های اجراشده از سوی اوقاف و امور خیریه استان سمنان در دهه وقف پرداخت و به 52 مورد وقف جدید در سال جدید در استان اشاره کرد.
وی افزود: مجموعه اقدامات انجام‌شده در بحث ترویج و فرهنگ‌سازی در امر وقف، موجب جلب اعتماد مردم به این سنت حسنه شده و 52 مورد وقف با ارزشی بیش از 10 میلیارد تومان در استان به ثبت رسیده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: این موقوفات طبق نیازهای جامعه و استان سمنان اولویت ‌بندی شده است.
واحدی در ادامه خاطرنشان کرد : پنج اولویت اساسی در موقوفات مدنظر است و طبق این اولویت ‌بندی، سنت حسنه وقف به نیازهای مردم پاسخ می‌دهد.
وی افزود : بحث موقوفات قرآنی اولین اولویت طبقه‌بندی شده است؛ موقوفات اجتماعی با رویکرد کمک به فقرا، ازدواج، اشتغال و مسکن از دیگر اولویت‌های اوقاف بوده و وقف در مباحث علمی و پژوهشی، کمک به مدارس، وقف در بهداشت و روان و بحث اسکان زائران امام رضا (ع) از اولویت‌های طبقه‌بندی شده دیگر در این زمینه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در ادامه به وقف مشارکتی در مدارس اشاره کرد و تصریح کرد: این وقف برای کمک به هزینه‌های مدارس است و در استان روی 40 پروژه موقوفات صورت می‌گیرد.
واحدی از آموزش به 12 هزار قرآن‌آموز در استان سمنان خبر داد و گفت : این حافظان در قالب طرح حافظان قرآن کریم، دوره ‌های آموزش حفظ قرآن را طی می‌کنند.
انتهای پیام / الف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.