آمار کشته های ناشی از سوانح جاده ای بیش از ۵ درصد کاهش یافته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رئیس پلیس راه استان قزوین گفت:در هشت ماه امسال آمار کشته های ناشی از سوانح جاده ای ۵.۵ درصد و سوانح منجر به جرح چهار درصد کاهش داشته است .

سرهنگ بیگلری همچنین از کاهش  ۱۳ درصدی سوانح جاده ای در استان خبر داد و علت آن را حضور موثر پلیس در محورها و اعمال قانون، ایمن سازی راهها و رعایت قوانین و مقررات دانست .

وی افزود : با حضور موثر ماموران پلیس راه با اعمال قانون برای ۶۴۷ هزار راننده متخلف، دو هزار و ۴۳۱ دستگاه خودرو و چهار هزار و ۴۸۶ دستگاه موتورسیکلت توقیف شد.

رئیس پلیس راه استان اضافه کرد : همچنین دریافت ۳۰۶ جلد گواهینامه رانندگی افراد متخلف و رانندگان پرخطر، برخورد با رانندگان حادثه ساز، از دیگر کارهای انجام شده است.

سرهنگ نصرت الله بیگلری با اشاره به اجرای طرح زمستانی افزود : در این طرح  ماموران از امروز به مدت سه ماه  در گردنه های برفگیر کوهین در محور آزادراه و جاده قزوین به رشت، هجیب در محور بویین زهرا به ساوه، آوج در محور قزوین، همدان و قسطین لار در محور الموت مستقر می شوند.

وی با بیان اینکه  روزانه ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو سبک و سنگین از محورهای مواصلاتی استان عبور می کند ، افزود : این تعداد در زمان تعطیلات عید نوروز و سایر ایام و مناسبت ها به ۸۰۰ هزار تا یک میلیون دستگاه هم می رسد.

سرهنگ بیگلری اضافه کرد: راههای استان قزوین اغلب محور ترانزیت شرق به غرب و شمال به جنوب کشور است و روزانه بیش از چهار هزار دستگاه تریلی و دو هزار دستگاه اتوبوس از راههای استان عبور می کند که بیانگر اهمیت و حساسیت محورهای مواصلاتی استان است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.