گیاهان ترا ریخته با اهداف درست انسانی تولید شدند و ماهیت کار درست است.

به گزارش اختصاصی خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر گروه کشاورزی دانشگاه پیام نور مشهد با تایید ماهیت گیاهان تراریخته گفت: گروهی این گیاهان را یه صورت صد درصد رد می کنند، اما با توجه به ماهیت و اهداف درست این کار، آیا این محصولات از همه جنبه ها رد می شوند؟
معصومی با اشاره به انقلاب سبز و ارغوانی کشاورزی افزود: ما در اصول کشاورزی، دوره ای را که به انقلاب سبز معروف است را در نظر می گیریم که با هدف کمک به بشریت رخ داد.
وی اظهار داشت: در انقلاب سبز برای اولین بار، پیشنهاد استفاده از از سموم و کود های شیمیایی بیان شد، زیرا با انجام این کار کشاورز می توانست محصول بیشتری به بازار عرضه کند و در نتیجه با توجه به رشد تصاعدی جمعیت، غذای کافی برای همه وجود داشت.
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مشهد تصریح کرد: اما سال ها بعد متوجه شدیم با استفاده از این نهاده ها (کود و سموم شیمیایی)، ضربه های جدی به ساختمان خاک و ژنتیک انسان وارد شده و این انقلاب به انقلاب ارغوانی تغییر نام داد.
معصومی گفت: در فرایند تولید گیاهان تراریخته (دستکاری ژنتیکی) ژن هایی به گیاه منتقل می شود که به طور مثال گیاه را نسبت به سموم و کود بی نیاز میکند و یا گیاهان مناطق گرمسیری با انتقال ژن تحمل به سرما، می توانند در ماطق سردسیر هم تولید شوند.
وی افزود: اکنون گیاهان تراریخته با اهداف درستی تولید می شوند اما گروه های مختلف به خصوص اکولوژیست ها نگران تاثیرات این محصولات در طولانی مدت هستند.
بنابراین یه طور صد در صد نمی توان گفت که این محصولات خوب یا بد هستند زیرا ممکن است اهداف سبز این محصولات در طولای مدت سبز بماند و یا به نتایج ارغوانی تبدیل شود.
انتهای پیام//ی.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.