رئیس دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی گفت: این دانشگاه با برخورداری از 4500 دانشجو و 2 ساختمان کامل و بیش 80 کلاس آموزشگاهی و 60 نفر هیات علمی تمام وقت به کار مشغول است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس این مجموعه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: دانشگاه شهید اشرفی اصفهان در ابتدای امر در سال 1375 دانشگاه بسیار کوچک و در عین حال پر محتوایی بود و اکنون در سال 1395 این دانشگاه با برخورداری از  2 ساختمان کامل و بیش 80 کلاس آموزشگاهی و 60 نفر هیات علمی تمام وقت به کار مشغول است. بیش از 250 هیات علمی مدعو و تعداد قابل توجهی کارشناس و کارمند و .... در این مکان به فعالیت مشغول هستند.
سید حمید امامی تصریح کرد: در سال 1375 این دانشگاه آغاز به کار کرد و تلاش براین بوده تا دانشگاهی پر محتوا شویم. این دانشگاه از نظر جمعیت دانشجویی حدود یک سوم جمعیت دانشگاه اصفهان را دارد. اکنون 4500 نفر در این مکان در در 56 رشته کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی اذعان کرد: امسال اولین قدم برای ایجاد رشته های دکترا در دانشگاه برداشته شده است و در دکترای اقتصاد در نیم سال دوم حداقل 7 نفر دانشجوی دکترا تحصیل را شروع خواهند کرد.
وی با تاکید بر این نکته که دانشگاه شهید اشرفی بدون اتکا به بودجه دولتی به کار ادامه داده است، گفت: این دانشگاه بدون اتکا به بودجه دولتی و سرمایه گذاری اولیه توسط اعضای هیات موسس به روند کار ادامه داده و اکنون نیز در حال برنامه ریزی برای کارهای آینده است و برای تشکیل این دانشگاه تلاش ویژه شده است.
به گفته امامی؛ دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی دانشگاه نوپایی است و سعی کردیم که با ارائه امکانات بهینه به دانشجویان شرایط را برای تحصیل مهیا کنیم. دانشجویان در 1 رشته دکترا، 20 رشته کارشناسی ارشد، 12 رشته کارشناسی و هم کاردانی با بهترین کیفیت آموزشی و بهره گیری از تجربه بهترین استادان ادامه تحصیل می دهند.
در بحث پژوهشی در سال 94 اساتید تمام وقت 104  مقاله علمی،پژوهشی و ISI  و کنفراسی ارائه دادند که این اتفاق برای یک دانشگاه کوچک دستاورد بزرگی است.
رئیس دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی بیان کرد: چنانچه بخش خصوصی فعالیت خود را به درستی انجام بدهد می تواند خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی خوبی را به دانشجویان ارایه دهد و همه این موارد بر اساس اساسنامه است. در این دانشگاه سعی کردیم بر روی مسائل مذهبی تاکید کنیم برنامه های علمی و پژوهشی را در کنار برنامه های فرهنگی و دینی داشته باشیم که موجب رضایت خانواده ها شده است.
امامی خاطرنشان کرد: باید جوانان این نظام الگویی برای بقیه باشند. رویکرد ما پژوهشی است و بیش از 10 هزار نفر در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند. در دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی، دانشکده علوم زیستی را راه اندازی کردیم و کارگاه ها و آزمایشگاه ها راه اندازی شده اند و 120 نفر دانشجو در رشته زیست شناسی و میکروبیولوژی و ژنتیک با بهترین شرایط و امکانات مشغول به تحصیل هستند.
دکتر رضا انشایی، قائم مقام و معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی در این نشست خبری در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: با تشکیل هیات امنا و هیات موسس و برگزاری جلسه های مداوم برنامه های این دانشگاه را پیش بردیم. اعضای هیات موسس این دانشگاه 9 نفر بودند که اکثر این افراد در مقطع آموزش عالی مدارک  بالایی را کسب کرده اند. بیشتر افراد هیات موسس این دانشگاه فرماندهی عملیات ها را در جبهه ها برعهده داشته اند و از خانواده های ایثارگران و شهدا و جانبازان هستند.
قائم مقاوم دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی اذعان کرد: این دانشگاه با برخورداری از کمترین امکانات آغاز به کار کرد و روز به روز پله های ترقی را طی کرد. اکنون تمام برنامه ها در ابعاد متفاوت آموزشی، پژوهشی و عمرانی  مصوب می شوند. توسعه رو به گسترش رشته ها در دفتر وزارت آموزش عالی مورد بررسی قرار می گیرند و بر همین مبنا رشته ها توسعه پیدا می کنند.
دکتر رضا انشایی خاطرنشان کرد: معمولا برای آموزشگاههای با کیفیت، 3 رشته برای توسعه در نظر گرفته می شود. خوشبختانه در طی 2 سال گذشته که سطح بندی دانشگاه های غیر دولتی در سطح وزارت علوم انجام شد و درطی دو سال گذشته رتبه بندی دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی جزو دانشگاههای سطح یک آموزش عالی بین 57 مرکز آموزش عالی بوده است.
وی گفت: امسال در سطح بندی جدید در آبان ماه 22 مرکز سطح بندی شدند. اکنون در استان 2 دانشگاه غیر دولتی و غیر انتفاعی شهید اشرفی و دانشگاه شیخ بهایی وجود دارد، که از نظر توسعه و تعداد دانشجو بیشترین تعداد را دارد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.