قزوین؛

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در قزوین

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به استان قزوین سفر کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ اعضای این کمیسیون در ابتدای سفر خود با مدیران شهری قزوین دیدار کردند.

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در قزوین

دکتر رضایی ریس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  در این نشست گفت :  قزوین سومین استانی است که اعضای این کمیسیون  به آن سفر کرده اند.

رضایی ابراز امیداواری کرد:  این سفر فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های شهر قزوین باشد.

ریس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین در این نشست به نقش مهم شهرداری ها در عمران و آبادانی شهرها اشاره کرد و گفت هم اکنون بار سنگینی از عمران کشور بر دوش شهرداری ها هست.

وی افزود: عمده درآمد شهرداری ها از ساخت و ساز و مسکن است و معمولا شهرداری ها برای جبران و رکود مسکن در شهرها مجبور به فروش تراکم و یا تغییر کاربری هستند.

رضایی با بیان اینکه 30 درصد رونق اقتصاد کشور وابسته به بخش مسکن است گفت: برای خروج رکود از مسکن دولت باید به انبوه سازان تسهیلات ارزان قیمت بدهد.

داود محمدی نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت:  نبود بارانداز مناسب در استان قزوین سبب شده است تا بسیاری از مشاغل در خیابان های شهر مشاهده شود در حالی که ساماندهی این مشاغل امروز به مهم ترین اولویت ها تبدیل شده است.

وی در ادامه با  اشاره به اهمیت تسریع در راه اندازی قطار سریع السیر قزوین- تهران اضافه کرد : این قطار سریع السیر از مسیر قزوین- تهران- تبریز حجم بالایی از تردد را عهده دار خواهد شد.

فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم یکی از مهمترین مشکلات موجود در شهرهای استان را طرح جامع شهری بیان کرد .

فرخزاد گفت: با تدبیر و مدیریتی دقیق می توان میزان رضایتمندی مردم را فراهم کرد.

وی افزود: هم اکنون ۵ برابر اعتبارات عمرانی استان در شهرداری های استان هزینه می شود.

شهردار قزوین هم در این نشست  گفت : در سفر رییس جمهور به استان  ۲۰ میلیارد تومان اعتباربرای توسعه پارک باراجین اختصاص یافت .

نصرتی در جلسه با اعضای کمیسیون عمرانی مجلس شورای افزود: این میزان اعتبار در مقابل طرح های توسعه و برنامه های پیش بینی شده برای این پارک اعتبار ناچیز است .

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات به عمل آمده در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از بهره برداران از این فضای تفریحی از استان های همجوار هستنداز این رو نیاز است تا برای تامین هزینه های این پارک ملی ردیف بودجه مشخصی تعیین شود.

شرکت در جلسه شورای برنامه و توسعه استان از دیگر برنامه های اعضای کمسیون عمران مجلس در سفر یکروزه به قزوین است .

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.