عضو هیئت رئیسه مجلس از تقدیم طرح تحقیق و تفحص از سازمان حج و زیارت به هیات رییسه مجلس خبر داد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  مجلس   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از ارائه طرح تحقیق و تفحص از سازمان حج و زیارت به هیات رییسه مجلس خبر داد و گفت: طبق تبصره 7 ماده 214 ، تحقیق و تفحص از این سازمان در صورت کسب اذن از سوی مقام معظم رهبری به کمیسیون های مربوطه ارجاع و وارد مرحله عملیاتی خواهد شد در غیر اینصورت این تفحص منتفی است.

گفتنی است براساس ماده 214 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی «هر‌گاه نماینده‌ای، تحقیق و تفحص در هر یک از امور کشور را لازم بداند تقاضاى خود را به صورت کتبی به هیئت رئیسه مجلس تسلیم کرده و هیئت ‏رئیسه ظرف چهل و هشت ساعت آن را به کمیسیون تخصصى ذى‏ربط جهت رسیدگى ارجاع مى‏ کند. کمیسیون موظف است حداکثر ظرف دو هفته از تاریخ وصول، اطلاعاتى را که در این زمینه کسب کرده در اختیار متقاضى یا متقاضیان قرار دهد.

البته طبق تبصره 7 این ماده، تحقیق و تفحص مجلس شامل شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام و پرونده‌های جریانی مراجع قضایی و امور‌ ماهیتی قضایی نمی‌شود و در مورد دستگاه‌هایی که زیر نظر مقام معظم رهبری هستند با اذن معظم‌ٌله امکان تحقیق و تفحص توسط مجلس وجوددارد.

پایان پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار