اردبیل؛

استقرار 38 هزار نیروی راهداری در جاده‌های اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: همزمان با آغاز طرح زمستانی ۳۸ هزار و ۲۲۳ نیروی راهداری و حمل و نقل در جاده‌های مواصلاتی و کوهستانی اردبیل مستقر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی رحمتی در آغاز طرح زمستانی در اردبیل اظهار داشت: طرح زمستانی امروز همزمان با سراسر کشور در اردبیل نیز آغاز شد و در این طرح 38 هزار و 223 نیروی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای خدمات‌رسانی در جاده‌های مواصلاتی و کوهستانی اردبیل مستقر شدند.

وی با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همگام با سایر دستگاههای اجرایی در طرح زمستانی به صورت همه‌جانبه شرکت می‌کند، افزود: انتظار می‌رود امسال در طرح زمستانی شاهد کاهش تلفات جاده‌ای باشیم که در این زمینه اقدامات اساسی و راهبردی انجام شده است.

رحمتی تصریح کرد: در حال حاضر طول جاده‌های استان اردبیل بیش از 6 هزار کیلومتر است که این شامل جاده‌های اصلی، فرعی و بزرگراهها و راههای روستایی می‌شود و تمهیدات لازم برای استانداردسازی این جاده‌ها انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: سهم استان اردبیل از بزرگراهها و راههای اصلی 1.9 درصد از کل کشور است و سهم راهای روستایی استان نیز 2.9 درصد است که برنامه‌ریزی شده این راهها به صورت استاندارد تجهیز شود.

وی از افزایش خودروها و وسایل حمل و نقل نسبت به سالهای گذشته خبر داد و گفت: براساس آمارهای ارائه شده سالانه 3.5 میلیون تن کالا و بیش از 2 میلیون نفر مسافر از راههای استان اردبیل جابه‌جا می‌شوند که این امر نسبت به سالهای گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

رحمتی با بیان اینکه در حال حاضر 9 راهدارخانه ثابت و 3 راهداخانه سیار برای خدمات رسانی در استان فعالیت می‌کنند، افزود: در این زمینه 411 نیرو به صورت 24 ساعته خدمات‌رسانی می‌کنند و 229 دستگاه راهداری و حمل و جاده‌ای برای خدمات رسانی در جاده‌های مواصلاتی مستقر شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل طرح ارتقای ایمنی و برنامه‌ریزی برای تسهیل عبور و مرور را از مهمترین اولویتهای راهداری دانست و بیان کرد: انتظار می‌رود طرح زمستانی امسال با همکاری دستگاههای اجرایی در اردبیل به شکل مطلوب اجرا شود تا بتوانیم گام بزرگی در تجهیز راهدارخانه‌ها و استانداردسازی جاده‌های مواصلاتی و خدمت‌رسانی به مسافران و رانندگان برداریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.