مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان همدان گفت: امسال 1600 تن مرغ منجمد در استان عرضه شد.

1600 تن مرغ منجمد در همدان عرضه شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نادر مومنی اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مرغ 7500 تومان است که قیمت بالایی نیست بلکه مردم به قیمت 5000 تومان عادت کردند.

وی با بیان اینکه صنعت مرغداری حساسیت بالایی دارد، تصریح کرد: اگر قیمت مرغ کمتر از 7500 برسد مرغدار متضرر می‌شود همانطور که در گذشته ضرر می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه مرغ ارزان‌ترین غذا در کشور است، افزود: مرغ تنها محصولی است که فروشنده قیمت آن را تعیین نمی‌کند و از طرفی قیمت در این صنعت تابعی از قیمت تمام شده تولید بوده بنابراین 7500 تومان قیمت مناسبی برای مرغ است.

مومنی عنوان کرد: سردخانه‌های استان ذخایر کافی مرغ منجمد داشته و هیچ‌گونه مشکلی در تأمین مرغ منجمد در استان وجود ندارد و در صورت نیاز مرغ منجمد وارد بازار می‌شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان همدان یادآور شد: به تعدادی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای فراخوان داده‌ایم و در صورتی‌که بازار کشش داشته باشد عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مرغ منجمد جایگزین مرغ گرم نیست بلکه کمکی به تعادل بازار مرغ است، بیان کرد: فرآیند مرغ منجمد در زمان طلایی صورت می‌گیرد، در صورتی‌که مرغ گرم در معرض شرایط نامناسب تولید بارمیکروبی می‌کند.

مومنی ادامه داد: تولید زمانی پایدار می‌شود که تولیدکننده متضرر نشود و اگر تولیدکننده متضرر شود باید دوباره به سمت مرغ‌های برزیلی برویم.

وی گفت: سازمان جهادکشاورزی رویه‌ای را از ابتدای امسال آغاز کرده به‌طوریکه تولید مرغ باید در وزن‌های زیر 2 کیلو صورت گیرد اما هنوز برخورد قهری صورت نگرفته است.

مومنی افزود: بهترین وزن مرغ 1800 -1200 گرم است در حالیکه در فرهنگ غلط جامعه ما مرغ‌های درشت تقاضای بالاتری دارد که این فرهنگ باید عوض شود.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.