اردبیل؛

تجلیل از پژوهشگران برتر علمی استان اردبیل

جشنواره تجلیل از 20 پژوهشگر علمی و فن آور استان اردبیل روز چهارشنبه با حضور جمعی از استادان، محققان و دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزارشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ پروفسور محمد نریمانی معاون پژوهشی و فن آوری دانشگاه محقق اردبیلی در این آئین گفت:در آبان ماه امسال هماهنگی های لازم برای برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فن آوران برتر با دستگاه های اجرایی ،دانشگاه ها و موسسات پژوهشی بعمل آمد تا پژوهشگران نمونه خود را معرفی کنند که بعد از ارسال پرونده ها و معرفی پژوهشگران، کمیته علمی در دانشگاه تشکیل شد .

وی افزود: این کمیته ها در قالب گروه های علوم پایه ،فنی ،کشاورزی ،علوم پزشکی و علوم انسانی تشکیل شد و پس از بررسی پرونده های ارسالی به دبیرخانه در نهایت 20 نفر بعنوان پژوهشگر برتر شناخته شدند که امروز از آنان تجلیل می شود.

معاون پژوهشی و فن آوری دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: از این 20 پژوهشگر برتر سه نفر از دستگاه های اجرایی ،2 نفر از هر گروه علمی ،سه نفر از صاحبان ایده های برتر و سه نفر دیگر هم از فن آوران برتر شایسته تجلیل شدند که می توان از تحقیق و پژوهش آنان در مراکز علمی و تولیدی استفاده کرد.

نریمانی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره افزود: شناسایی توانمندی فن آوران و مخترعان،تجاری سازی فن آوری ها تعامل با دستگاه های اجرایی و تعامل با واحد های تولیدی بخصوص دانشگاه ها از جمله اهداف این جشنواره است که امید است در سالهای آینده هم ادر رشته های مختلف تداوم داشته باشد تا بتوان از توانمندی و فن آوری های دانشجویان و استادان بهره لازم رابرد.

وی پژوهش را در مراکز علمی رو به رشد دانست و گفت:کارهای متعددی در سطح دانشگاه ها و دستگاههای اجرایی در مورد پژوهش انجام گرفته که علاوه بر شناسایی توانمندی ها موجب انگیزه بیشتر پژوهشگران در کارهای تحقیقی شده است.

معاون پژوهشی و فن آوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه تجاری سازی فن آوری ها زیر بنای اقتصاد مقاومتی است افزود: برگزاری همایش های بین المللی و چاپ مجلات بین المللی برای پیشبرد کار های تحقیقی ضروری است تا بتوان به اهداف مورد نظر در باب اقتصاد مقاومتی دست یافت.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.