مدیر مرکز فرهنگی رسالت از برگزاری کارگاه‌های بهداشت رسانه در مدارس به منظور بالا بردن سواد رسانه‌ای والدین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی فاضل با بیان اینکه یکی از مباحث مهم امروز آشنایی مردم با «بهداشت رسانه»‌ است؛ افزود: رسانه ابزار است، ابزاری که به همان میزان که می‌تواند مفید باشد ممکن است ضرر‌رسان‌ نیز باشد.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از افراد از مخرب بودن رسانه ها آگاهی ندارند و نحوه مطلوب استفاده از این ابزار را نیاموخته اند. به منظور انتقال این اطلاعات و آگاهی‌ها، کارگاه‌های مختلفی با این موضوع که شامل توضیحاتی در خصوص ماهواره، استفاده صحیح از تلفن همراه و ... است را با عنوان کارگاه بهداشت رسانه‌ای در مدارس برگزار می کنیم.

مدیر مرکز فرهنگی رسالت در خصوص کارگاه‌های آموزشی بهداشت رسانه ویژه والدین بیان کرد: در هریک از این کارگاه‌ها 40 تا 50 نفر از والدین به مدت یک ساعت و 30 دقیقه با موضوعات آموزشی شامل استفاده صحیح از تلفن همراه و ماهواره آشنا می‌شوند که تا کنون چهار کارگاه برگزار شده است. علاوه بر این کارگاه‌ها، همایشی با همین موضوع ویژه والدین برگزارشد. در این همایش 300 نفر از والدین شرکت کردند.

فاضل با اعلام اینکه این مرکز در مناطق حاشیه شهر که آسیب‌های اجتماعی در آن بیشتر است قرار دارد؛ گفت: ساکنان این مناطق عمدتا از نظر اقتصادی ضعیف هستند اما بسیاری از آنان از ماهواره استفاده می‌کنند و این در حالی است که آگاهی‌ها و اطلاعات مردم این مناطق از آسیب‌های ماهواره و سایر رسانه‌ها بسیار محدود است. این موضوع آسیب‌های زیادی برای فرزندان آنان به همراه دارد؛ به همین خاطر این موضوع برای کارگاه‌ها انتخاب شد.

وی برگزاری این کارگاه‌ها را برای والدین به ویژه مادران اثربخش دانست و افزود: این کارگاه‌ها تاثیرات بسیار خوبی را بر نحوه برخورد و کنترل مادران برای فرزندانشان داشته است؛ تمامی تلاش خود را کرده‌ایم که در این کارگاه‌ها استفاده صحیح از فضای مجازی را به والدین آموزش دهیم.

مدیر مرکز فرهنگی رسالت با بیان اینکه از اساتید برجسته برای تدریس در این کارگاه‌ها بهره گرفته‌ایم؛ عنوان کرد: 15 کارگاه و پنج همایش دیگر تا اواخر دی ماه توسط این مرکز برگزار می‌شود؛ با توجه به اینکه در حال حاضر بیشترین مخاطبان این کارگاه مادران هستند تلاش می‌کنیم برای جذب پدران تغییراتی را در نحوه برگزاری برنامه‌ها داشته باشیم چرا که پدران در کنترل و هدایت فرزندان نقش موثری بر عهده دارند.

انتهای پیام//ف.ف


برچسب ها: مشهد ، رسانه ، مدارس ، کارگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۳۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۵
خیلی عالیه احسنت به شما که به فکر مردم حاشیه نشین هستین