سلیمی در نطق میان دستور:

دانشجو افسر میدان سیاست است نه سرباز و فرمانبر عده‌ای خاص

نماینده محلات گفت: برخی صرفا دانشجو را برای سیاهی لشکر احزاب می‌خواهند،دانشجو افسر میدان سیاست است نه سرباز و فرمانبر عده‌ای خاص.

قوامی اکبری: دانشجو افسر میدان سیاست است نه سرباز و فرمانبر عده‌ای خاصبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا سلیمی نماینده مردم شریف محلات و دلیجان در نطق میان دستور امروز مجلس 17 آذر با تبریک روز دانشجو گفت: امروز دو خطر جنبش دانشجویی را تهدید می‌کند،مصادره جنبش دانشجویی و نگاه ابزاری به آنان باید گفت: برخی صرفا دانشجو را برای سیاهی لشکر احزاب و جریانات سیاسی می‌خواهند نگاه انقلابی نمایان لیبرال‌های وطنی و شیفتگان غرب به دانشجو و دانشگاه صرفا نگاه ابزارگرایانه است باید در مقابل اندیشه خطرناک ایستاد.

سلیمی با اشاره به اینکه دانشجو افسر میدان سیاست است نه سرباز و فرمانبر عده‌ای خاص تصریح کرد: مطلب دوم انحراف این جنبش از پرسشگری و مطالبه‌گری است پرت کردن حواس دانشجویان از مطالبه گری شگردی است که برخی طرح دستان میدان سیاست برای فرار از پاسخگویی بدان متمسک شده‌اند برجسته‌سازی مسائل حاشیه‌ای و پر رنگ کردن امور فرعی در این راستا ارزیابی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بدعهدی آمریکا نشان داد گره زدن سرنوشت کشور به سران غرب امری خسارت بار است برجام تجربه‌ای ماندگار و تلخ برای ملت شد آری برجام  در دانشگاه‌ها تدریس شود تا ابد فرزندانمان بدانند تکیه بر استوانه پوشالی غرب خیانتکار نمی‌تواند ما را به ساحل نجات برساند برجام نشان داد بدعهدی آمریکا و غرب نهفته است خوش خیالی است که عنصر بدعهد صرفا آمریکاست و سایر شرکا در مذاکرات موجودات نجیب و سر به راه هستند.

نماینده مردم محلات گفت: سوال ما این است که چرا سایر دولت‌های مذاکره کننده در مقابل این بدعهدی آمریکا و نقض صریح برجام سکوت کردند آیا این نشان دهنده تقسیم کار بین 1+5 نیست و چه ساده دل‌اند کسانی که بین دموکرات و جمهوری خواه تفاوت قائل می‌شوند امضای مصوبات جدید مجلسین آمریکا توسط اوباما نشان داد که او فردی باهوش و مؤدب نیست که شیادی است با لبخند موذیانه که نیش زهرآلود خود را در قلب حریف فرو می‌کند.

وی ادامه داد: امروز در شرایط جدید ما به انسجام ملی و هم داستانی دلسوزان کشور نیازمندیم کوبیدن بر طبل تفرقه در زمین دشمن مکار و حیله‌گر سبب می‌شود که امیال خود را از طریق برجام و سایر راه‌های دیگر به ملت تحمیل کنند. نمایندگان باید بعد از این همه موارد نقض برجام 81 بیانیه و 11 مصوبه توسط آمریکا استفسار کنند چرا تاکنون قانون اقدامات متقابل اجرایی نشده است اساسا 28 شرط رهبری در برجام حمایت شد، چه زمانی ما به مرز 190 هزار سو که در قانون مذکور بدان اشاره شد دست پیدا خواهیم کرد.

سلیمی خاطر نشان کرد: ذخایر اورانیوم 20 درصد که به خارج منتقل و یا اکسید شد در چه فاصله‌ای احیا می‌شود راکتور اراک و ذخایر آب سنگین و استفاده از نسل‌های پیشرفته سانتریفیوژ چه زمانی به نقطه اول باز می‌گردد چرا اقدامات ما گام به گام نبود باید در باره ایفای وظیفه نظارتی خود کوشا بوده و اجازه ندهیم حقوق ملی در لفافه برخی بیانیه‌های سیاسی به فراموشی سپرده شود.

وی تصریح کرد: ضمن تشکر از قوه قضاییه امیدوار هستیم به پرونده فیش‌های حقوق‌های نجومی با سرعت تمام انجام شود گردن کلفتی از سوی برخی که به پرخوری از بیت‌المال عادت کرد بودند مایه شرمساری است و البته حمایت تلفیقی برخی دیگر از این طیف از مابهتران موجب سرافکندگی است چرا به مستندات شبه قانونی این دست‌اندازی‌ها را ای کاش برای یک بار هم  که شده قانون از کجا آوردی اجرا می‌شد برای امور حاشیه‌ای عالم و آدم را به صف می‌کنیم اما در مقابل دستبرد به حقوق فقرا و عموم ملت تحرک لازم را نداریم هرچند تلاش دولتمردان قابل تقدیر است اما برحسب آمار مراکز معتبر سفره مردم در این سالها 5 درصد کوچکتر شده است بیکاری در میان قشر تحصیلکرده به بیش از 30 درصد رسیده، رکود شیره جان تولیدکنندگان را مکیده است.

سلیمی افزود: ماه پیش مرکز آمار نرخ بیکاری عمومی را 12.7 درصد اعلام کرد این شاخص نسبت به تابستان 1.8 درصد و نسبت به بهار 5 درصد افزایش را نشان می‌دهد اگر واقعا ما با افزایش رشد اقتصادی مواجه هستیم دلیل این معضل چیست؟ آمار فرابورس نشان می‌دهد که معاملات بیش از 28 درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه گفت: تمدید تحریم‌ها مربوط به امور نفت و گاز است که این موارد برای ما دردسرساز می‌شود و حمایت وزیر از سندی که توسط دشمن نقض شده در همان روز تصویب دو تحریم در مجلس نمایندگان آمریکا حاکی از عدم دقت و عجله بیش از اندازه است با توجه به آنکه در آستانه تصویب بودجه 96 هستیم چند تذکر را می‌دهد که با توجه به افزایش رکود و تورم  قیمت حامل‌های انرژی به بیش از 3 برابر افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار