یک متخصص تغذیه گفت: در زمان تهیه مرغ به نکات مربوط به مواد افزودنی آن مانند آنتی‌بیوتیک و داروهای هورمونی باید توجه شود.

شهاب اولیایی متخصص تغذیه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه مصرف کنندگان در زمان خرید مرغ باید به مجوز کشتارگاه توجه کنند، گفت: مرغ های بسته بندی شده دارای مجوز بهداشت از سازمان ذیربط هستند.

به گفته اولیایی، برای نگهداری مرغ به مسائل افزودنی مانند، آنتی بیوتیک و داروهای هورمونی توجه شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف مرغ بالای هزار و 800 گرم برای بدن مفید نیست، اظهار داشت: گاهی در مرغ های بالای هزار و 800 گرم از مواد هورمونی استفاده می شود.

به گفته اولیایی، خرید مرغ با وزن هزار و 200 الی هزارو 500 گرم مناسب است.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه اکثر مرغ های دارای وزن بیش از هزار و 800 گرم پیر هستند، افزود: گاهی افزایش وزن باعث کاهش پروتئین و خواص مرغ می شود.

وی با بیان اینکه مصرف مرغ تازه بهتر از مرغ منجمد است، تاکید کرد: تازگی مرغ به مشاهده برچسب تاریخ تولید و کشتار روز آن بستگی دارد و این امر در مرغ های منجمد در ماه های قبل انجام شده است.

اولیایی با بیان اینکه افزایش زمان فریز، باعث کاهش ویتامین، پروتئین و کیفیت مرغ می شود، تصریح کرد: به گفته دامداران نیازی به استفاده از هورمون در مرغ نیست.

وی با بیان اینکه هورمون جهت افزایش وزن و زودتر عرضه شدن محصول به بازار به مرغ افزوده می شود، بیان کرد: به دلیل افزایش چربی و هورمون در پوست مرغ، مصرف آن باعث ایجاد موی زائد در زنان می شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه معمولا برای مرغ از هورمون استفاده نمی شود، عنوان کرد: مصرف پوست مرغ به دلیل اینکه جز ایجاد چربی در بدن خواص دیگری ندارد برای سلامتی افراد مضر است.

اولیایی با بیان اینکه امکان تجمع هورمون ها در جیگر، زیر بال، دل و پوست مرغ وجود دارد، اظهار داشت: مصرف سنگدان مرغ به دلیل چربی بالا، بروز بیماری های بهداشتی در افراد و نداشتن ارزش غذایی ممنوع است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دکتر عبدالرسول دهقانی
۱۹:۴۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۵
بسمه تعالی
با سلام خدمت خبر نگاران جوان بنده کارشناس دارو و درمان. دامپزشکی در شهر خودم هستم. می خواستم آقای اولیایی و برخی مسئولین محترم بهداشتی که گاها با اطلاعات ناب خود ذهن مردم را مشوش می کنند. بفرمایند که این داروی هورمونی که ایشان می فرمایند اسمش چیست چرا ما که داروخانه های دامپزشکی را نظارت می کنیم پیدایش نمی کنیم. ممکن است بفرمایند که این دارو قاچاق است. خوب بفرمایند که جایش کجاست که نامبرده اطلاع دارند تا برویم وآن را ضبط کنیم. بله فرمایش ایشان در باره آنتی بیوتیک ها درست است لگن برای بقیه باید مستند ارایه کند.
دکتر دهقانی
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۱:۰۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۵
واقعا جای تاسف داره که برای شکستن قیمت مرغ دست به هر شایعه ی غیر کارشناسی میزنید.
کارشناس محترم چرا حرف بیخود واثبات نشده میزنید.
چه هورمونی باید به مرغ بدن تا وزن بگیره
هورمون تولید داخل هست یا خارج؟از خارج چطور وارد میشه؟
ورزشکارهای بدنسازی برای یک آمپولش کلی پول توی بازار سیاه میدن
حالا چطور برای یک سالن مرغداری صد هزاری باید ارایه کرد
بجای این دروغها برید تعادل بین تولید کننده وبازار ایجاد کنید
مرغدار که دشمن مردم نیست که برادر
اون یک تولید کننده هست که با شرفت ترین وحلال ترین کار رو انجام میده و بدبختش کردین با ورود مرغهای یخ زده خارجی وعدم حمایت از ایشان.
پدر من یک مرغداره که از شیش بار تولید بدلیل همین بی کفایتیها 5 بار زیر قیمت تمام شده داره مرغشو میفروشه وبا وام وبدهی صورتشو سرخ نگهداشته وخیلیها ورشکست شدن وفرای.بس کنید آقا.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۵
بسیاری از مواد غذایی با مواد نگهدارنده خطرناک استفاده می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۵
بسیاری از مواد غذایی با مواد نگهدارنده خطرناک استفاده می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
تا همین دیروز مسعول نظارت دولت تو تلویزیون میگفت امکان نداره مرغداری ها از هورمون استفاده کنن، چون هم مرغ می میره و هم هورمون خیلی گرونه و صرف نمیکنه!
افرادی که مرغداری دارن یه قسمت کوچیک از مرغداری رو جدا کردن و مرغ بدون هورمون برای مصرف خودشون پرورش میدن که هیچ گونه ضرری به خانوادشون وارد نشه
بهتره واحد های نظارتی سعی نکنن با حرفاشون مردم رو گول بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
شما بگین چه سالمه تو کشور.شما بگین؟
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۲۰:۰۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
اگر ممنوعه چرا تو مغازه ها جمعشان نمیکنن، چرا جریمه نمیکنن مرغداریها را
آخرین اخبار