شبکه‌های اجتماعی با اشاره به تناقض‌گویی‌های ضاحی خلفان، وی را به شدت مورد تمسخر قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه وطن سرب، فعالان شبکه‌های اجتماعی مجموعه‌ای از توییت‌های معاون رئیس پلیس دبی را منتشر کردند که در آن وی در پاسخ به اینکه چه کسی داعش را بوجود آورده، پاسخ های متناقضی می‌دهد.

خلفان در توییتی در اوت سال گذشته میلادی گفت: داعش نسخه‌ توسعه‌یافته گروه اخوان المسلمین است. آن‌ها نسل چهارم تروریست‌ها هستند.

وی چند روز بعد، در اظهاراتی متفاوت گفت: آمریکا می‌داند اسرائیل سرکرده واقعی داعش است. از این رو ممکن است تصور شود که داعش پیچیده است، در حالی که این طور نیست. آمریکا نمی‌خواهد این راز فاش شود.

خلفان پس از چند هفته اظهارنظری متفاوت از دو نظر پیشین خود ارائه کرد و گفت: داعش گروهیاست که روسیه برای مبارزه با آمریکا در خاورمیانه درست کرده تا از تأسیس القاعده از سوی آمریکا که با روسیه در افغانستان درگیر بود، انتقام گیرد.

اما وی پس از آنکه داعش را به اسرائیل، روسیه و اخوان المسلمین نسبت داد، گفت: داعش چیزی جز القاعده نیست که آمریکا پس از ناکامی از نابودی آن، نام او را تغییر داده است؛ اما شهروند عادی فکر می‌کند که القاعده به پایان رسیده و داعش خطر جدیدی است که با آن مواجه شده‌ است.  
  
وقتی رئیس پلیس دُبی آلزایمر می‌گیرد/ 5 جواب متناقض ضاحی خلفان درباره ماهیت داعش

یکسال پس از توییت های متناقض، خلفان اذعان کرد که تمامی پاسخ‌های گذشته درست نیست. وی در ادامه در اظهارنظری عجیب‌تر از سخنان قبلیش مدعی شد: "داعش ایرانی است و جعفری (وزیر خارجه عراق) به حمایت این کشور از این گروه اعتراف کرده است. ما در خصوص اینکه چه کسی آن را بوجود آورده، اشتباه می‌کردیم تا اینکه وی به آن اعتراف کرد."

کاربران شبکه‌های اجتماعی با اشاره به اظهارنظرهای متناقض وی، خلفان را به تمسخر گرفتند. یکی از کابران عراقی با اشاره به اظهارات متناقض وی نوشت: داعش از کجا آمده است؟ یک نابغه به آن پاسخ می‌دهد. داعش ساخت روسیه است. ساخت آمریکاست. ساخت اخوان المسلمین است. ساخت اسرائیل است. آیا این یک نیروی امنیتی است؟

اظهارات معاون رئیس پلیس دبی در حالی مطرح می‌شود که وی پیشتر نیز با سخنن عجیب خود مایه تعجب همگان شده بود.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۲۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۵
کی میشه من با این اقاه یدور منج بازی کنم خدایا
آخرین اخبار