شهردار تهران گفت : با برجام، نه چرخ هسته ای چرخید و نه چرخ زندگی و دلیل آن خوش بینی به آمریکا است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محمد باقر قاليباف شهردار تهران در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که امروز (سه شنبه) در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت : مشکلات و معضلات کشور با سخنرانی  شعار و لحنی علیه این و آن حل و فصل نمی شود.

*با برجام نه چرخ هسته ای چرخید و نه چرخ زندگی
شهردار تهران در رابطه با برجام بیان داشت: اگر در حال حاضر انتقادی به برجام وارد است، به این دلیل است که  میز مذاکره از جانب مذاکره کنندگان ما، میز مبارزه فرض نشده و اعضای مذاکره کننده به آن‌ها اعتماد کرده اند. 

قالیباف خاطر نشان کرد: چندین سال قبل مقام معظم رهبری در مشهد فرمودند که حتی اگر آمریکا با دستکش مخملی سراغ شما بیاید، باور نکنید، دست آن‌ها چدنی است، آمریکا در طول تاریخ اثبات کرده که صداقت ندارد، دنبال کمک کردن به کسی نیست و تنها دنبال منافع خود است. 

وی تأکید کرد: با برجام، نه چرخ هسته ای چرخید و نه چرخ زندگی و دلیل آن خوش بینی به آمریکا است.

شهردار تهران بیان داشت : گره زدن آلودگی هوا، آب، نان، زندگی و اقتصاد به برجام، ساده لوحی است و این حرف‌ها یعنی ما الفبای حکومتی را بلد نیستیم و استکبار را هم نشناخته ايم. 

قالیباف تصریح کرد : نباید احساس کنیم که اگر طرف مذاکره کننده یا آمریکا امروز به هر دلیلی به ما لبخند می زند و صحبت می کند، مشکل حل شده، آمریکا روحیه استکباری، ظلم و تسلط بر ما دارد و ما روحیه ضد ظلم و سلطه داریم .

وی یاد آور شد : امام خمینی (ره) در تشریح رابطه ما با آمریکا فرمود، رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است.

قالیباف ادامه داد: روند مذاکراتی که منتهی به برجام شد در حقیقت فرآیندی را طی کرد که در آن تصمیمات نظام، همه مراجع و سازمان‌های دخیل در آن، در نظر گرفته شده و در نهایت با شروط رهبری، برجام پذیرفته شد .

وی گفت: اگر می گویم برجام یک افتخار است، به این دلیل  است که 6 قدرت زورگوی جهان که ایران اسلامی را به رسمیت نمی شناختند و به هر طریقی از جمله تهدید، تحریم، قطع ارتباط سیاسی و غیره به دنبال براندازی آن بودند بالاخره با آمدن به پای مذاکره و مکاتبه با رهبری که قبلا به هیچ عنوان نظام ولایی را قبول نداشتند در نهایت کشور را به رسمیت شناختند.

شهردار تهران ادامه داد: در میز مذاکره در مقابل قدرت انقلاب اسلامی و ملت ایران و هدایت هوشمندانه رهبری زانو زدند و این مایه افتخار ما است ، من همیشه گفته‌ام که مذاکره کنندگان ما باید میز مذاکره را یک مبارزه تلقی کنند.

* در برخورد با فساد در شهرداری تهران هیچ خط قرمزی نیست

قالیباف در رابطه با مفاسد طرح تعاونی مسکن شهرداری تهران بیان داشت: در برخورد با فساد با شهرداری تهران هیچ خط قرمزی نیست، همه دستگاه‌های ناظر می‌توانند به این موضوع رسیدگی کنند، من به شخصه نامه‌ای به شخص دادستان نوشتم و از او به عنوان مدعی‌العموم خواستار رسیدگی به حقوق مردم و بیت‌المال شدم تا به قضیه تعاونی مسکن شهرداری ورود کرده و شبهه را برطرف کند.

وی ادامه داد: حتی از آن‌جایی که اعتقاد به حضور مردم ندارم از توکلی که یک سازمان مردم نهادی را تأسیس کرده خواستم تا به این امر بپردازد.

شهردار تهران تأکید کرد: در خصوص تعاونی مسکن شهرداری تهران همه اطلاعات را در اختیار همه گذاشته‌ایم و اگر فسادی باشد با آن برخورد خواهد شد، پرونده هم به دادستانی تهران ارجاع داده شده و در حال رسیدگی است، اگر اتفاقی افتاده باشد باید پاسخ دهیم.

قالیباف با اشاره به خدمت 11 ساله خود در شهرداری تهران بیان داشت: سوال من از شما این است که چطور شهرداری تهران در طی 4 سال متوالی که من عهده‌دار مدیریت شهری بوده‌‌ام و 5 دستگاه نظارتی از جمله دیوان محاسبات و دستگاه‌های امنیتی و غیره طبق قانون مسئول نظارت بر تمامی دستگاه‌ها همانند و شهرداری است، موردی از تخلفات و فساد آن، خانواده من و خودم مشاهده نشده و هم اکنون در طی سه الی 4 ماه گذشته شاهد رونمایی از فساد و تخلفات شهرداری هستیم.

وی تأکید کرد: شهرداری تهران از لحاظ مبارزه با فساد به عنوان دستگاه نمونه انتخاب شده و من نمی‌دانم چرا در 3 الی 4 ماه اخیر حرف از فساد در شهرداری تهران به اوج خود رسیده است.

شهردار تهران بیان داشت: شهرداری تهران رتبه اول ریلی را به دست آورده و در سازمان ملل لوح گرفته است، نمی‌دانم چرا برای گرفتن لوح از ورود و خروج من جلوگیری شد و اجازه ندادند تا من لوح را بگیرم و فرد دیگری به جای من در مراسم حضور یافته و لوح را دریافت کرده است.

قالیباف با بیان اینکه برخی در کنار دریاچه خلیج فارس تونل امام علی، برج میلاد و غیره می‌ایستند و عکس یادگاری می‌گیرند و در خارج از کشور پز آن را می‌دهند، افزود: حالا این افراد ادعا می‌کنند که پروژه صدر بدون مطالعه بوده است.

وی بیان داشت: از روز اول خدمتم در شهرداری تهران تلاش کرده‌ام تا مبارزه با فساد را به شکل سیستمی دنبال کنم، امروز شهرداری تهران در حوزه مستند سازی و هوشمند کردن تمامی سیستم‌ها دخالت مدیران و افراد به حداقل رسانده است.

وی تأکید کرد: شهرداری تهران که جزء فقیرترین دستگاه‌ها بود، امروز رتبه اول کشور را در حوزه سیستمی دارد و این حرف‌ را لوح‌های ارائه شده از دولت دهم و یازدهم به اثبات می‌رساند.

شهردار تهران با اشاره به بازرسی و کنترل شهرداری افزود: سامانه 1818 و 137 شهرداری با روزانه بیش از 4 هزار تماس در خدمت مردم بوده و اطلاعات و انتقادات آن‌ها را دریافت می‌کند.

قالیباف گفت: در حوزه مبارزه با فساد تا جایی پیش رفته‌ایم که حتی از معاون، شهردار منطقه، ناحیه، کارمند و کارگر عادی در این زمینه مشارکت داشته‌اند.

* فشار‌ها بر شهرداری زمانی برداشته می‌شود که از انتخابات انصراف دهند

شهردار تهران گفت: طبیعتا وقتی کشور به سمت سیاسی شدن حرکت می‌کند از این حرف‌ها زیاد می‌شود، فردی را پیش من فرستاده و با صراحت به من گفتند که عدم حضور خود را در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اعلام کنم تا تمامی فشار‌ها را از من برداشته و مجددا من را حمایت کنند.

وی ادامه داد: من در پاسخ به سخنان آن‌ها گفتم، من یک مجاهد و خدمت‌گذار مردم هستم و به آن نیز افتخار می‌کنم، ما انقلاب کردیم تا این زد و بند ها اتفاق نیافتد تا فضای سیاسی باز شود.

قالیباف تأکید کرد: هرچه تخریب کنند ما محکم‌تر ایستاده‌‌ایم.

* بیش از 70 هزار خانواده نیازمند به غذای گرم هستند

شهردار تهران گفت: بیش از 70 هزار خانواده‌ در شهر تهران زندگی می‌کنند که نیازمند غذای گرم هستند، به طوری که اگر این امکان برای آن‌ها مهیا نشود از تهیه غذا عاجز خواهند شد.

وی بیان داشت: 33 درصد جمعیت اطراف تهران حاشیه‌نشینان هستند که این مقدار، جمعیت زیادی است و عوارض بسیاری را برای تهران به وجود آورده است.

قالیباف تأکید کرد: قریب به 50 درصد متخصصان و فارغ‌التحصیلان ما بیکارند، بخشی هم که مشغول کار هستند، متناسب با رشته خود فعالیت نمی‌کنند.

* مشکلات حاد اقتصادی قابل حل است

قالیباف گفت: تمامی مشکلات اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی و دغدغه کار جوانان ما به طور قطع قابل حل است، آیا دیگر کشور‌ها اینگونه مشکلاتشان‌ را حل نکردند؟ وقتی چالش بزرگی پیدا می‌شود، همه باید کنار هم قرار بگیریم و با یک اجتماع، وحدت و انسجام چالش‌هایی را که شرف انقلاب اسلامی، کشور و ملت ما را به خطر انداخته است را بر طرف کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: باید بدانیم راه و روش مبارزه چیست، امروزه همه ما می‌دانیم که واردات برای کشور مضر است، زمانی که بخواهیم کالای ضروری و موردنیاز را وارد کشور کنیم، واردات آن کالا امری طبیعی است اما امروزه ما اقلامی چون چوب بستنی، سجاده و حتی ابتدایی‌ترین اقلامی را که ضرورتی برای واردات آن‌ها نیست به داخل کشور وارد می‌کنیم.

وی افزود: در کشوری مثل ایران با پیشرفت‌های بسیار در حوزه نانو، هوا و فضا و غیره که افتخار آفرین بوده، نباید بخش عمده ای از پول و سرمایه خود را برای آبادانی در کشور‌های دیگر صرف کنیم و جوانانمان را به این روز بیاندازیم.

دغدغه همه باید کار باشد

شهردار تهران تأکید کرد: برای پیشرفت کشور باید دغدغه همه مسئولان و مردم و بخصوص جوانان، پیشرفت، زدودن فقر و کار باشد، آن هم کاری خلاق و توأم با برنامه‌ریزی، پرکاری موفقیت نیست و هیچ کشوری مفت و مجانی و جز با تلاش و کار به هیچ جایی نرسیده است.

قالیباف خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری چندین سال گذشته در حرم امام خمینی (ره) فرمود: دشمن ما آمریکا است و مبارزه ما با دشمن تنها از طریق کار، کار، کار است.

مقابله با آزادی بیان، خلاف مردم سالاری دینی است

وی بیان کرد: آزادی بیان یک ضرورت قطعی است و هر کس مانع آن شود، خلاف مردم سالاری دینی و قانون اساسی عمل کرده است، اگر کسی مقابل جریانات افشاگری، حق‌طلبی و مطالبه‌گری را بگیرد، بدون شک اشتباه کرده است چرا که نیاز مردم جامعه ما، ابزار مردم کشور و نیاز اولیه یک حکومت ،مردم سالاری دینی و آزادی بیان است.

شهردار تهران گفت: به علت وجود بیکاری و فقر، امروزه حال دانشجویان و جوانان ما خوب نیست.

قالیباف بیان داشت: اعتیاد در محیط خوابگاه، دانشگاه‌ها، مدارس و حتی تا حاشیه شهر‌ها رسوخ کرده و در حوزه طلاق نیز مشکلاتی وجود دارد، بسیاری از جوانان ما فرصت جوانی را از دست داده و به گونه‌ای این دوران را سپری کرده‌اند که نه شغلی یافته و نه تاکنون ازدواج کرده‌اند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
شما ناراحت چرخ زندگی مردم نباش نگران آپارتمانها و زمینهای‌ اهدایی باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
خیلی حرف به جایی زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
ژنرال اره تو راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۴۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
آقای قالیباف امیدوارم شما در انتخابات 96 شرکت کنین و رای بیارین
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۹:۱۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
با برجام، نه چرخ هسته ای چرخید و نه چرخ زندگی/ فشارها بر شهرداری زمانی برداشته میشود که از انتخابات انصراف دهم
.
.
.
راست مه گه
.
.
.
مو خودوم مدنوم ولی به کسی نوموگوم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۰۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
شما که چند بار در انتخابات شرکت کردی و متوجه اقبال مردم شدی وقت آن رسیده که متوجه بشیدحکومت در کشورایران ، جمهوری اسلامی و مبتنی بر رای مردم است و اکثریت جامعه با طرز فکر جنابعالی مخالفند شما و امثال شما چرا پیام مردم را در انتخابات مختلف درک نمیکنید شما اگر واقعا دلسوز مردمی چرا در دوره قبل انتقاد نمی کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۵
آقا مهدی ، شما از کجا می دونی که آقای قالیباف در دوره قبل انتقاد نکرد؟!!! مد شده هر کس که از دولت فعلی انتقاد کرد بهش می گید چرا در دوره قبل انتقاد نکردی؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
اولین نتیجه برجام این بود که جلوی جنگ را گرفت جنگی که همه دنیا یکطرف و طرف دیگر ایران بود واقعا نتیجه این جنگ چی میشد همه چیز را نمیشه گفت باید خود انسانم بعضیرچیز ها را متوجه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
سایه جنگ را نیروی های نظامی از جمله سپاه و تجهیزات آن برداشته نه برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
اره دیگه روغن ریخته شده رو نذر امامزاده کنید.پس برجام اومد که جنگ نشه.عجب
آخرین اخبار