طرح پاییزه کتاب و طرح‌های مشابه آن تا به امروز توانسته‌اند به وضعیت کتابفروشان و میزان فروش آنها کمک کنند.

رکورددار فروش در طرح پاییزه کتاب کدام شهر است؟
به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طرح پاییزه کتاب این روزها در حالی به ایستگاه پایانی خود نزدیک می‌شود که توانسته موج بسیار عجیبی را در حوزه کتاب و فروش به راه بیندازد. به صورتی که بسیاری از کتابفروشان خواستار تداوم اجرای اینگونه طرح‌ها شدند و برخی معتقدند، این طرح‌ها به دلیل اینکه سراسری هستند می‌توانند جایگزین نمایشگاه‌های کتاب بشوند.

بنابراین گزارش، طرح پاییزه کتاب و طرح‌های مشابه آن تا به امروز توانسته‌اند به وضعیت کتابفروشان و میزان فروش آنها کمک کنند و موجب تشویق مردم به کتابخوانی شده‌اند.

بنا بر آخرین آمار به دست آمده تا‌ به حال 673 کتابفروشی به عضویت طرح پاییزه کتاب درآمده‌اند که از این میان، 118 کتابفروشی از تهران، 80 کتابفروشی از اصفهان و 77 کتابفروشی از قم هستند.

هم‌اکنون 459167 کتاب در طرح پاییزه کتاب به فروش رفته و پرفروش‌ترین کتابفروشی‌ها براساس کتاب به ترتیب «شهر کتاب مشهد» با 21193 عنوان، «رشد» اهواز با 20079 عنوان و «فرازمند رشت» با 18907 هستند.

استان‌های تهران با فروش 81916 عنوان کتاب، خراسان رضوی با 67087 عنوان و اصفهان با 46582 عنوان پرفروش‌ترین استان‌ها براساس کتاب به حساب می‌آیند.

خاطرنشان می‌شود؛ از پرفروش‌ترین کتاب‌های طرح پاییزه کتاب می‌توان به کتاب‌های «من پیش از تو» نوشته جوجو مویز با ترجمه مریم مفتاحی، «ملت عشق» نوشته الیف شافاک با ترجمه ارسلان فصیحی، «جزء از کل» با ترجمه پیمان خاکسار، «هنر شفاف اندیشیدن» نوشته رولف دوبلی با ترجمه عادل فردوسی‌پور، بهزاد توکلی و علی شهروز اشاره کرد.
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار