سردار هادیانفر:

شناسایی 3323 کانال در حوزه قماربازی/ انهدام باند قماربازی آنلاین

رییس پلیس فتای ناجا با اعلام انهدام یک باند قماربازی آنلاین که 23 میلیارد تومان کلاهبرداری و قماربازی داشت گفت: تاکنون 3323 کانال در حوزه قماربازی شناسایی شده‌اند.

شناسایی 3323 کانال در حوزه قماربازی/ انهدام باند قماربازی آنلاینبه گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار هادیانفر در حاشیه دومین نشست تخصصی پلیس فتا و قوه قضاییه و در جمع خبرنگاران درباره پرونده باند قماربازی افزود:  248 پرونده قضایی در داخل و خارج در این رابطه تشکیل و 184 نفر دستگیر شده اند و همچنین پول‌ها بلوکه شده است.

وی افزود: چرا  بانک‌ها به قماربازها درگاه می دهند؟ ما نامه زده‌ایم که درگاه‌های اینترنتی نظام مند شوند.


مدیران کانال‌های بیش از 5000 عضو باید احراز هویت شوند

وی در باره مصوبه جدید  برای کانال‌های بیش از 5000 نفر گفت:  وزارت ارشاد کانال هایی که بیش از 5000 عضو دارد را  باید ساماندهی کند و شاید در 10 روز آینده سایتی که وزارت ارشاد برای ساماندهی تاسیس کرده فعال شود و ادمین کانال باید خودش را معرفی کند که احراز هویت شود.

وی تصریح کرد: در کشور بیش از 160 میلیون سیم کارت داریم و  30 میلیون یا تشابه اسمی بود یا مجهول‌الهویه بود که  20 میلیون ساماندهی شده و  10 میلیون در حال بررسی است.


لزوم برخورد با اپراتورهای واگذار کننده چندین سیم کارت به یک نفر

هادیان‌فر افزود: تخلفات برخی از اپراتورها برای واگذاری تعداد زیادی سیم کارت به یک نفر و فعال سازی آنها بود که باید با آن برخورد شود. در ادامه مصوبه شورای عالی باید وزارت ارشاد ضوابطی را برای فعالیت کانال‌ها انجام دهد و در این مصوبه مقرر شده پلیس فتا با نگارش جرایم اقتصادی و اجتماعی در این زمینه ورود کند.

وی گفت: طرح‌های پلیس فتا در سراسر کشور اجرا می‌شود و ضمانت اجرایی این طرح باید انجام شود.


سرور تلگرام، واتس آپ و اینستاگرام در دسترس ایران نیست

وی ادامه داد: کانال ها و تلگرام در رصد پلیس فتاست و با همکاری که با تلگرام و سرورهای آن داریم فعالیت‌های کانال های مجرم فیلترینگ می شود.

وی افزود: از 152 پیام رسان در دنیا 52 پیام رسان فعال هستند که 30 تا از آنها در ایران باید فیلتر شوند.

به گفته رییس پلیس فتا،  امروز در شبکه‌های اجتماعی موبایل، پایه 66 درصد جرایم در تلگرام اتفاق می افتد و 20 درصد هم در اینستا و در واتس‌اپ کمتر از دو درصد جرایم داریم. باید سرور دسترسی در اختیار ما باشد ولی تلگرام و واتس آپ و اینستا گرام در اختیار ما نیست و تمایلی به دسترسی دادن به ایران ندارند که در شورای عالی فضای مجازی به آنها فرصت داده‌ایم و امیدواریم تا سال آینده از ظرفیت های بومی خودمان استفاده کنیم.

وی افزود: امسال 60 درصد جرایم فضای مجازی به برداشت‌های غیر مجاز برمی گردد و بیش از 86 درصد از این پرونده‌ها به نتیجه رسیده است. آخرین پرونده در تهران بوده که هکر، اطلاعات بانکی 800 مشتری یک بانک خصوصی را هک کرده بود  و فعلا در حال بررسی هستیم  که آیا کارمندان بانک با آنها همکاری داشتند؟.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.