نماینده نشریات دانشجویی کشور درباره کاستی‌های این سازمان توضیحاتی را در برابر رئیس جمهور ارائه کرد.

نشریات دانشجویی گرفتار مشکلات زیادی است/ آقای رئیس جمهور منتظر واکنش جدی شما هستیمبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگارانجوان احسان فیض‌آبادی نماینده نشریات دانشجویی کشور در نشست جنبش‌های عدالتخواه دانشجویی با رئیس جمهور با اشاره به اینکه راه نجات کشور اجرای قانون اساسی و تامین حقوق ملت است، خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: این موضوع‌ها در سخنرانی انتخاباتی شما در سال 92 و امید به قانون گرایی مطرح شد و منجر به شکست فضای رخوت و رکود کنونی گردید.

وی با انتقاد برخی فضاهای امنیتی با فشار نهادهای خارجی به وجود آمده گفت: آقای رئیس جمهور؛ دانشجویان و نشریات دانشجویی چشم بیدار جامعه هستند. امروز سازمان نشریات دانشجویی با مشکلات زیادی اعم از سانسور پیش از انتشار، عدم حمایت مالی از نشریات صنفی، برخوردهای امنیتی احضار فعالان نشریاتی به کمیته‌های انضباطی بدون رعایت ترتیبات قانونی و ایجاد ممنوعیت‌های خودسرانه مواجه است.

نماینده نشریات دانشجویی کشور با بیان اینکه آزادی بیان و پس از بیان وجود ندارد و نشریات دانشجویان به سبب بی‌سلیقگی بیش از هر زمان دیگری در معرض تعرض قرار گرفته است گفت: در کنار برخوردهای ناصواب دانشگاه‌های مختلف به دلیل استفاده از حق طبیعی گرفتار راه‌های پر پیچ و خم دادسرا هستند.

وی با انتقاد از مواضع رئیس جمهور در این زمینه خواستار واکنش جدی در روند تظلم خواهی حقوق نشریات دانشجویی کشور شد. 

فیض‌آبادی با تاکید بر اینکه حق آزادی بیان، مصونیت از تجسس، مقابله با حق تعرض غیرقانونی در وعده‌های دولت در سال‌های اخیر آمده بود خاطر نشان کرد: آقای رئیس جمهور کدامیک از  اصول مندرج در فصل سوم قانون اساسی اجرا شده است؟ 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار