ارومیه؛

برگزاری مانور سراسري زلزله در مدارس آذربایجان غربی

همزمان با سراسر کشور، آیین نمادین هجدهمين مانور سراسري زلزله با شعار مدرسه ایمن؛ جامعه تاب آور در مدرسه شاهد بهشت آئين شهدا ناحيه يك اروميه برگزار گردید.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این مراسم اظهار کرد: مطالعه علمی تاریخچه حوادث طبیعی در سراسر جهان و برخورد منطقی با این حوادث می تواند در به حداقل رسیدن آسیبهای احتمالی موثر باشد.

قدرت اله قاسمی با اشاره به اهمیت برگزاری مانور زلزله در مدارس افزود: آموزش و پرورش با آموزش مسائل ایمنی به دانش آموزان، آموزش روشهای صحیح پناهگیری و واکنش سریع در مواقع بحران نقش مهمی در کاهش تلفات و خسارات حوادث طبیعی ایفا می کند.

وی در ادامه بیان کرد: از دست دادن آرامش و برخورد احساسی مهمترین چالش در مواجه با بحران و حوادث طبیعی است و خروجی مانور زلزله می تواند حفظ آرامش در مواقع بحرانی باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با تاکید بر لزوم هم افزایی کلیه دستگاههای اجرایی ذی ربط در مواقع وقوع حوادث، اظهار داشت: در شرایط کنونی وقوع زلزله های اخلاقی در جامعه نیز باید مورد توجه مسئولان فرهنگی قرار گیرد..

مديركل مدیریت بحران آذربايجان غربي نیز در این مراسم اظهار کرد: از 43 نوع حادثه طبیعی در دنیا، 34 نوع آن در ایران رخ داده است لذا باید پیشگیری و مقابله با حوادث طبیعی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

اميرعباس جعفري با بیان اینکه در استان آذربایجان غربی نیز 27 نوع حادثه طبیعی رخ داده است؛ ادامه داد: دانش آموزان باید با فراگیری آموزشهای لازم به عنوان سفیران پیشگیری و مقابله با بحران در خانواده ها نقش موثری ایفا کنند.

برگزاری مانور سراسري زلزله در مدارس آذربایجان غربی

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.