ريیس گروه پیشگیری از بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اعتیاد تزریقی عامل ۶۷ درصد موارد ابتلا به ویروس ایدز است.

اعتیاد تزریقی عامل ۶۷ درصد موارد ابتلا به ویروس ایدزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا نهبندانی در هفته اطلاع رسانی بیماری اچ.آی.وی افزود: تاکنون ۶۰۰ نفر مبتلا به ویروس عامل بیماری ایدز در مناطق زیر پوشش این دانشگاه شناسایی شده و تحت مراقبت هستند.
وی گفت:  ۱۸ درصد موارد نیز از طریق روابط جنسی، دو درصد از طریق مادر به کودک، یک درصد خون و فراورده های خونی و ۱۲ درصد نامشخص است.
ريیس گروه پیشگیری از بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس ارزیابی ها ابتلا به ویروس عامل بیماری ایدز از طریق جنسی ۴۲ درصد افزایش یافته و اعتیاد تزریقی ۳۸ درصد گزارش شده است.
نهبندانی با بیان اینکه  ابتلا به ویروس اچ.آی.وی در بین زنان در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در حال افزایش است، گفت:  ۳۴ درصد افراد مبتلا به ویروس اچ.آی.وی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی زن و ۶۶ آنها درصد مرد هستند.
وی ترس از انگ و تبعیض را یکی از چالشهای مقابله با ایدز در جامعه عنوان کرد و افزود: این موضوع باعث شده مبتلایان به ویروس اچ.آی.وی از ابراز بیماری خود در خانواده، اجتماع و محیط کار خودداری کرده و در نتیجه خطر انتقال بیماری به دیگران افزایش یابد.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.