از مردادماه امسال کاروان شمیم وحی ماهشهر با گردهم آمدن ۲۰ فعال قرآنی به صورت رسمی تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مجتبی عبادی، فعال و قاری قرآن شهرستان ماهشهر از فعالیت گروهی از حافظان و قاریان این شهرستان در کاروان قرآنی در ماهشهر خبر داد و گفت: در یک سال گذشته کاروان بزرگ قرآنی توسط حامد شاکرنژاد قاری بین‌المللی کشورمان در تهران راه‌اندازی شد که با برنامه‌های قرآنی و  و عام المنفعه خیر و برکت زیادی به همراه داشت. گروهی از قاریان و حافظان قرآن ماهشهر بر آن شدند که از این کار بزرگ الگو بگیرند و آن در شهرستان عملی کنند.

وی افزود: از مردادماه امسال کاروان شمیم وحی ماهشهر با گردهم آمدن ۲۰ فعال قرآنی شامل قاریان و حافظان و گروه تواشیح نور الحیدر به صورت رسمی و منسجم تشکیل شد. البته پیش از این به صورت خودجوش در سطح شهرستان برنامه برگزار می‌کردیم.

عبادی گفت: کاروان شمیم وحی ماهی یک بار در روستاها و مناطق محروم بندرماهشهر حضور پیدا می‌کند و در مساجد محفل انس با قرآن اجرا می‌کند.

این قاری قرآن افزود: اعضای کاروان در ماه یک جلسه تشکیل می‌دهند که طی آن روستای موردنظر و قاریان و مجری برنامه انتخاب می‌شود.

مسئول کاروان شمیم وحی ماهشهر با بیان اینکه تاکنون در سه روستا حضور پیدا کردیم، گفت: متأسفانه روستاهای ما هیچ برنامه‌ قرآنی ندارند. در خانه‌ها، قرآن در پارچه‌ای سبز پیچیده شده و نگهداری می‌شود؛ از این رو وقتی این برنامه اجرا شد شور و اشتیاق خاصی در مردم بوجود آمد به طوری که بزرگان روستا هم در برنامه حضور پیدا کردند.

عبادی گفت: اگر امکان داشت این کاروان حمایت می‌شد، اثرگذاری آن بیش از این می‌شد؛ چرا که در برخی از روستاها مساجد نیاز به ساخت دارد و هنوز کامل نشده است. اگر این کاروان در کنار اثر معنوی که می‌گذارد این حمایت مادی را هم برای روستا و مسجد به همراه داشت و خیر و برکت آن بیشتر می‌شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.