معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: دستگاه های کشوری یا لشکری به هیچ وجه حق لغو یا برهم زدن نشست یا سخنرانی مجوزدار را ندارند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هادی پژوهش جهرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به دعوت از سخنرانان مختلف برای سخنرانی در دانشگاه ها به مناسبت روز دانشجو بیان کرد: حضور سخنرانان در دانشگاه ها به استناد و با مجوز هیئت های نظارت بر فعالیت تشکل های دانشجویی است، که جایگاه آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص و ملاحظات شورای امنیت کشور را نیز دارد.
وی بیان کرد: به استناد مصوبه شورای امنیت کشور زمانی که هیات نظارت دانشگاه پس از انجام بررسی ها مجوزی را صادر می کند امکان لغو آن وجود ندارد.
 پژوهش جهرمی با بیان اینکه دانشگاه ها نیز باید این نکته را بدانند که در برگزاری نشست های مناظره ای از چهره های شاخص علمی و کسانی که به دور از ایجاد حساسیت و با رعایت خطوط قرمز سخنرانی می کنند دعوت شود، افزود: دعوت ها از جانب دانشگاه است و استانداری هیچ دخالتی در آن ندارد و به استناد مصوبه شورای امنیت کشور موظف هستیم وقتی دانشگاه ها مجوزی را صادر می کنند امنیت آن سخنرانی یا نشست را تامین کینم .
وی با اشاره به اینکه کشور از نظر موضوعات سیاسی دارای شرایط خاص و حساس است و این شرایط ایجاب می کند که آرامش را در جامعه برقرار و از بوجود آمدن تنش جلوگیری کنیم، ادامه داد: کار سیاسی و علمی با ایجاد تنش و بیان مطالبی که موضوعیت ندارد انجام نمی شود.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.