سمنان؛

برگزاری مانور زلزله در مدارس استان سمنان

برنامه مانور زلزله در 1000مدرسه استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ معاون استاندار گفت: در خلال مانور زلزله سمنان به میزبانی مدرسه شاهد سمنان با حضور نیروهای امدادی، اورژانس، آتش نشانی و پدافند غیرعامل، بیان داشت: با هر بار برگزاری این رزمایش‌ها مطالب و تجربه های بیشتری را دانش آموزان و حتی مدیران و متولیان امر کسب می کنند که در هنگام رخدادهای طبیعی و انسان ساز قطعا این آمادگی ها نیاز اصلی و اساسی مواقع بحران است.
مهدی زندیه وکیلی افزود: تداوم و استمرار رزمایش های زلزله در مدارس، بهره گیری از کارشناسان زبده، جدی گرفتن مانورهای زمین لرزه و افزایش کیفی و کمی آنها در کنار نگاه ویژه مدیران آموزشگاه ها به ساخت برخی زیرساخت های امداد و نجات می تواند فرهنگ خود مراقبی را در بین دانش آموزان و آینده سازان ایران اسلامی ارتقاء بخشد.
وی اظهار داشت: رزمایش‌های زلزله را می توان در سطح های مختلف جامعه برگزار کرد که دانش آموزان به مثابه قشر آتیه ساز ایران اسلامی در زمره مهمترین این اقشار هستند.
زندیه وکیلی رزمایش زلزله را برای جلوگیری از خسارت های احتمالی موثر دانست و تصریح کرد: ایران کشوری بر روی گسل است و این امر باید توسط مسئولان ما در همه نهادها جدی گرفته شود.
وی افزود: ما باید بدانیم که مخاطرات طبیعی اجتناب ناپذیر هستند و تنها راه کاهش تلفات در آنها، آگاهی مردم و تمرین در مواقع بحرانی در قالب مانورهای پدافند غیرعامل است که خوشبختانه در استان سمنان اقدامات خوبی در این زمینه در دست اقدام است.
انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.