مدیرعامل جمعیت هلال‌احمرلرستان گفت: مجتمع امدادی هوایی هلال‌احمر لرستان هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن نیازمند ۳ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ مرادی گفت: بالگرد جدیدmI17 بهترین نوع بالگرد موجود در جهان است و از این بالگرد تنها 15 هزار فروند موجود است.

وی به رونمایی یه فروند بالگرد در لرستان اشاره کرد و افزود: این بالگرد امروز به‌صورت رسمی به استان لرستان اختصاص پیدا کرد که نسبت به بالگردهای قبلی پیشرفته‌تر است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان با اشاره به اینکه بالگرد mI17 توانایی ترابری و جابه‌جایی 17 نیرو دارد گفت: این بالگرد در شرایط اورژانسی می‌تواند 25 نفر را جابه‌جا کند.

وی با اشاره به اینکه اگر تجهیزات این بالگرد کامل باشد در شب نیز می‌تواند پرواز انجام دهدگفت: این بالگرد دو‌موتوره جابه‌جایی پنج‌تا هفت تن اقلام و تجهیزات را دارد و در تمام شرایط جوی اگر کادر پرواز اجازه داشته باشند و مشکلی در دید وجود نداشته باشد پرواز انجام می‌شود.

مرادی در رابطه با ساخت مجموعه امدادی هوایی هلال‌احمر لرستان نیز افزود: این مجتمع که در دولت تدبیر و امید استارت کار آن آغازشده است در سه فاز راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: هم‌اکنون در این مجتمع یک باب انبار امدادی به پیشرفت 100 درصدی آماده بهره‌برداری است و محوطه‌سازی، بهسازی باند آشیانه نیز 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان با اشاره به اینکه آشیانه بالگرد امدادی هلال‌احمر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: متأسفانه به علت اینکه از سال 94 تاکنون اعتبارات عمرانی جمعیت هلال‌احمر در کل کشور صفر بود نتواستیم این مجتمع را بر اساس زمان‌بندی اعلام‌شده به بهره‌برداری برسانیم.

وی بابیان اینکه تاکنون 50 میلیارد ریال برای راه‌اندازی مجتمع امدادی هوایی لرستان هزینه شده است گفت: برای تکمیل این مجتمع بالغ‌بر سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار