در پی نامشخص بودن توانایی سازمان اوپک در محدود کردن تولید نفت، بهای طلای سیاه در بازار جهانی با کاهش مواجه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ نفت خام آمریکا روز دوشنبه پس از چند روز افزایش بها، با افزایش تردیدها در خصوص توانایی اوپک در کاهش تولید جهانی به دلیل افزایش استخراج در آمریکا، با کاهش بها مواجه شد.
 
نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا در حالی در ساعت های اولیه روز دوشنبه با اندکی افزایش به بشکه ای 51.79 دلار رسید، که در ادامه روز به بشکه ای 51.11 دلار کاهش یافت.
 
نفت خام برنت نیز در ابتدای روز به بشکه ای 54.94 دلار افزایش یافت و در ساعات پایانی روز به 54.22 سنت به ازای هر بشکه کاهش یافت.
 
کاهش بهای نفت روز دوشنبه، احتمالا نشانه ای از توقف سریع ترین رشد بهای نفت در بازار جهانی از سال 2011 است. دستیابی سازمان اوپک به توافق کاهش تولید نفت باعث شد تا بهای طلای سیاه از چهارشنبه هفته گذشته با 19 درصد افزایش مواجه شود. بازار نفت در خصوص کاهش تولید نفت از سوی کشورهای غیر اوپک در کنار کشورهای عضو این سازمان اطمینانی نشان نداده است و کاهش دوباره بهای نفت نیز در پی این باور بازار است.
 
پس از تقویت بازار بورس آمریکا، بهای طلا نیز به پایین‌ترین سطح ارزش خود در 10 ماه گذشته رسید. طلای اسپات با 1.6 درصد کاهش از ماه فوریه به 1157 دلار به ازای هر اونس رسید و بهای هر اونس طلای آمریکا نیز با 17 دلار به 1160.80 دلار کاهش یافت.
 
در بازار نقره، بهای این فلز پس از افزایش به بیشترین قیمت خود در دو هفته گذشته، با کاهشی 0.9 درصدی به 16.56 دلار به ازای هر اونس رسید.
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار