دولت برای مهار و احداث شبکه های اصلی و فرعی آبهای کشور بیش از 10 میلیارد دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی را اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، علیمراد اکبری معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی روز دوشنبه در آیین کلنگ زنی طرح شبکه آبیاری سد گاران مریوان که در روستای عصرآباد این شهرستان برگزار شد گفت: دولت به رغم کمبود اعتبارات و تحریم ها این مبلغ را برای مهار آب ها و احداث شبکه های فرعی و اصلی اختصاص داده است. 

وی اضافه کرد: دولت همچنین برای توسعه روش های نوین آبیاری 500 میلیون دلار اعتبار در نظر گرفته که این مبلغ برای یک میلیون و 250 هزار هکتار از اراضی کشور در نظر گفته شده است. 
وی اظهار کرد: 550 هکتار از این مقدار در استان های ایلام و خوزستان، 400 هزار هکتار در مناطق مرزی و مابقی در 11 استان کشور قرار دارد. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: دولت تمام تلاش خود را برای حمایت از کشاورزان که قشر عظیمی از تولید کنندگان در کشور هستند به کار گرفته است. 

وی با اشاره به قابلیت های و توانمندی های استان کردستان در زمینه کشاورزی نیز گفت: این استان از قابلیت های بسیار خوبی در زمینه کشاورزی برخوردار است. 

وی اضافه کرد: برای توسعه شبکه های نوین آبیاری سهم استان کردستان در حدود 17 هزار هکتار است که این مقدار با توجه به منابع آبی استان قابل افزایش است. 

اکبری گفت: در بحث اعتبارات نیز سقف خاصی برای کردستان در نظر گرفته نشده و هر اندازه منابع آبی تامین شود، جهاد کشاورزی می تواند اعتبار لازم را تخصیص دهد. 

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.