رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی گفت : 62 درصد تصادفات فوتی درون شهری آذربایجان شرقی مربوط به تصادف با عابر پیاده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سرهنگ ناصر میکائیلی گفت :در 8 ماهه امسال، 75 عابر پیاده در تصادفات درون عابران پیاده ، بیشترین قربانیان سوانح رانندگی آذربایجان شرقیشهری استان جان باخته اند .

 وی گفت : در این میان 12  درصد تصادفات را برخورد با موتور ، 10  درصد برخورد خودرو با خودرو و 4 درصد نیز به  برخورد خودرو با دوچرخه شامل می شود.

به گفته سرهنگ میکائیلی در این مدت در معابر درون شهری استان 121 نفر جان باخته اند که  56  درصد تصادفات در تبریز اتفاق افتاده است.

وی  با بیان اینکه در 33 درصد تصادفات داخل شهری مقصر اصلی راننده پراید و در 24 درصد نیز راننده پژو مقصر تشخیص داده شده است افزود :  در سوانح رانندگی درون شهری تبریز   50 درصد به  بی توجهی به جلو و 50 درصد دیگر تخطی از سرعت مطمئنه علت سوانح اعلام شده است .

 رئیس پلیس راهور استان از اتوبان پاسداران به عنوان مسیر پر حادثه در شهر تبریز یاد کرد و گفت: 13 درصد سوانح رانندگی در این مسیر  و اغلب مربوط به تصادف عابر پیاده و یا واژگونی خودرو اتفاق افتاده است .

 وی از شناسایی 304  نقطه حادثه خیز در معابر درون شهری استان خبر داد و گفت: هم اکنون 34 نقطه نیازمند اقدامات ویژه است.

سرهنگ میکائیلی خاطرنشان کرد : 141 دوربین نظارتی در تبریز نصب شده است که با استفاده از این ابزار  روزانه 1400 فقره تخلف ثبت می شود .


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.