سنندج؛

برگزاری نشست بررسی آثار و شخصیت "شمس قریشی" در دانشگاه کردستان

نشست بررسی آثار و شخصیت مرحومسیدبهاءالدین شمس قریشی ملقب به «شمس الاشراف»عارف،ادیب و فقیه نامی کُرد، دیشب با حضور جمعی از علما و اساتید استاندر دانشگاهکردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوانازسنندج،در این برنامه که به همت کانون معراج دانشگاه کردستان برگزار شد، سخنرانی و مقالاتی پیرامون شخصیت شمس قریشی ارائه شد.

سید بهاءالدین شمس قریشی ملقب به «شمس الاشراف» و متخلص به «شمس»، فرزند «سید محمد پاوه‌ای» است که در سال 1293 هجری قمری در روستای «سه‌ردی» شهرستان پاوه چشم به جهان گشود .

شمس قریشی که سراسر عمر خود را با تقوا و پاکی در تعلیم قرآن به مردم گذراند، با خلق آثاری چون "مولود نامه"، "معراج نامه"، "شمس العقاید" (تماماً به زبان کردی) و "اشعاری نغز و ادیبانه به زبان فارسی، کردی، هورامی و عربی"، محافل دینی مردم این دیار را رنگ و بویی نورانی بخشید.

وی مولودنامه را در سال‌های قریب به 1350 هجری قمری به رشته نظم درآورد که اين اثر در 9 فصل به شرح ميلاد، زندگي، آداب، اخلاق، سيره و سنن نبی مكرم اسلام (ص) می‌پردازد و خاص قرائت در محافل و جشن‌های ميلاد و محافل نعت پيامب اكرم (ص) سروده شده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.