خبرگزاری رویترز تمدید تحریم های ایران از سوی کنگره آمریکا را ضربه ای به روند بهبود روابط دوجانبه واشینگتن و تهران خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در مطلبی اقدام اخیر کنگره آمریکا برای تمدید تحریم های ایران تا 10 سال آینده را ضربه ای به "حسن روحانی"، رئیس جمهور این کشور خواند که با مهندسی روابط با غرب باعث حصول توافق هسته ای شد.

به نوشته رویترز، روحانی روز گذشته (یکشنبه) از "باراک اوباما"، همتای آمریکایی خود درخواست کرد مانع تمدید تحریم های ایران از سوی کنگره شود، در غیر اینصورت تهران پاسخ محکمی به این اقدام خواهد داد. 

روحانی در سخنرانی خود در مجلس ایران، این اقدام کنگره آمریکا را محکوم کرد و گفت: تمدید تحریم های ایران تا 10 سال آینده از سوی آمریکا، نقض توافق هسته ای تهران و شش قدرت جهانی است.

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد این طرح کنگره قرار است به امضای باراک اوباما برسد. قانونگذاران آمریکایی نیز با حمایت از این طرح مدعی شدند اگر ایران به شروط توافق هسته ای عمل نکند، تمدید این طرح می تواند بازگرداندن تحریم ها علیه تهران را ساده تر کند. 

رویترز در پایان نوشت: به نظر می رسد با روی کار آمدن "دونالد ترامپ" تا ماه آینده، روابط رو به بهبود تهران و واشینگتن در معرض خطر قرار بگیرد. ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی خود بارها مدعی شده بود توافق هسته ای ایران را پاره می کند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار