مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: پرورش ماهی در سد جامیشان یکی از مزیت‌های این سد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کیاست امیریان گفت: بخش‌های مختلف سد "جامیشان" سنقر، 85 درصد پیشرفت داشته است

وی گفت: آبگیری این سد به زودی آغاز شده و در صورت مساعد بودن بارش‌ها، در ابتدای سال آینده شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاهاظهار کرد: با توجه به اینکه این سد مشکل تامین اعتبار نداشت، روند اجرای آن بر اساس برنامه پیش رفته و می‌تواند برای سال 96 آب مطمئن در اختیار کشاورزان و صنعتگران متقاضی قرار دهد.

وی زمان آغاز عملیات اجرایی سد مخزنی جامیشان را آبان ماه 1388 اعلام کرد و افزود: هم اکنون نیز مراحل پایانی خاکریزی و بتن ریزی سد در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه سد جامیشان امکان ذخیره 52 میلیون مترمکعب آب را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: سد جامیشان با هدف تامین آب کشاورزی دشت "میانراهان" به میزان 2800 هکتار و بخشی از آب صنعت به میزان شش میلیون مترمکعب در سال احداث شده است.

به گفته این مسئول از آب سد جامیشان می‌توان برای بخشی از کمبود آب اراضی دشت "چمچمال" نیز به میزان حدود 9 میلیون مترمکعب استفاده کرد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.