گاردین در گزارشی از تلاش امریکا و انگلیس برای ارسال محموله ‌های کمکی هوایی به مناطق تحت کنترل معارضان در شهر حلب سوریه پرده برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامۀ انگلیسی گاردین امروز در گزارشی نوشت در گفتگوهای مقامات امریکا و انگلیس، گزینه‌های مختلفی ازجمله ارسال محموله‌های کمکی با چتر نجات به معارضان در سوریه، مورد بررسی قرار گرفته است.

براساس این گزارش، مقامات امریکا و انگلیس حتی گزینۀ ارسال «پهپادهای خوراکی» به معارضان در سوریه را نیز بررسی کرده‌اند.

گاردین افزود: با این ‌حال، به علت اختلاف‌ نظر بین سازمان‌های دولتی دو کشور، پیشرفت کمی در این مذاکرات حاصل شده و فرماندهان نظامی نیز تمایلی به انجام چنین مأموریتی نداشتند.

علاوه بر این، لندن و واشینگتن نگران هستند که چنین مأموریتی ممکن است به رویارویی مستقیم با سوریه منجر شود.

باوجود حمایت بیش از 200 نمایندۀ مجلس بریتانیا از ارسال محموله‌ های کمکی هوایی به مناطق تحت کنترل معارضان سوری، دولت لندن هشدار داد که این اقدام بسیار پیچیده خواهد بود و ممکن است نیروهای انگلیسی را در منطقه به خطر بیندازد.

روسیه نیز در اقداماتش علیه تروریست‌های داعش با استقرار سامانه ‌های پیچیدۀ دفاع هوایی در سوریه، چالشی بزرگ برای این طرح امریکا و انگلیس ایجاد کرده است.

در پی موفقیت‌های اخیر ارتش سوریه در حلب، چند روز پیش، مقامات عالی ‌رتبۀ امریکا و انگلیس در سفارت بریتانیا در واشینگتن، جلسه‌ ای برگزار کردند که ظاهراً نتیجۀ خاصی به دنبال نداشت.

بر اساس اظهارات یکی از شرکت‌کنندگان در این جلسه، این گفتگوها «محرمانه بود و تا دیر وقت به طول انجامید».

نیروهای ارتش سوریه طی عملیات روزهای اخیر، تروریست‌ها را از بسیاری از محلات شرق حلب بیرون رانده‌و حدود 60 درصد از این منطقۀ تحت کنترل معارضان را آزاد کرده‌اند.

حلب از حدود 5 سال پیش به دو بخش غربی و شرقی تقسیم‌ شده که بخش غربی آن تحت کنترل نیروهای دولت سوریه و بخش شرقی – که نقاطی از آن آزاد شده - در تصرف گروه‌های تروریستی است.
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار