معاون امور ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان:

بیشترین سهم از افتخارات ورزش بانوان به بخش جانبازان و معلولین تعلق دارد

رباب شهریان، معاون امور ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان در نشست نواب رئیس بانوان هیات های استانی سراسر کشور حضور یافت.

بیشترین سهم از افتخارات ورزش بانوان به بخش جانبازان و معلولین تعلق داردبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛شهریان با اشاره به افتخارات کسب شده توسط بانوان ورزشکار جانباز و معلول گفت: بسیار جالب است که افتخارات کسب شده در ورزش بانوان طی سالهای اخیر بیشتر در بخش جانبازان و معلولین بوده و سهم بانوان ورزشکار دارای معلولیت در این افتخارات زیاد است.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در کنار نمایندگان هیات های سراسر کشور خاطر نشان کرد: ورزش به ویژه برای بانوان نقش تاثیر گذاری دارد و این قشر به عنوان افرادی که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند و تربیت نسل ها را نیز بر عهده دارند، بیش از پیش می بایست برای سلامت جسم و به دنبال آن روان خود تلاش کنند و این شاخصه ها در جامعه ی افراد دارای معلولیت نیز نقش پر رنگ تری دارد.

وی در ادامه افزود: در این خصوص می توان به خانم زهرا نعمتی اشاره کرد که نه تنها در عرصه ی ورزش پارالمپیک موفق بود بلکه توانست سهمیه ی المپیک را نیز کسب کند و به عنوان نماینده ورزش جانبازان و معلولین، پرچم دار کاروان جمهوری اسلامی ایران در بازی های المپیک باشد. همین طور کسب دو نشان طلا در پارالمپیک نیز افتخار بزرگ دیگری است که توسط خانم ساره جوانمردی بدست آمد و این افتخارات نه تنها برای جامعه ی ورزش جانبازان و معلولین، بلکه برای جامعه ی ورزش و جامعه ی زنان کشورمان ارزشمند است.

معاون امور ورزش بانوان خاطر نشان کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی در حوزه ورزش بانوان روی داد و بسیاری از اولین ها در این بخش محقق شد. کسب مدال طلای کیمیا علیزاده نیز اختفار بزرگی بود که پتانسیل وز بانوان را نشان داد و این مدالها می توانندبا تغییر دیدگاهها همراه باشند.

شهریان گفت: با تلاش متولیان ورزش بانوان و ایجاد شرایطی متوازن و عادلانه، قطعا بانوان می توانند بهتر و با انگیزه تر کار کنند و نتایج درخشان تری نیز بدست آوردند.

وی با اشاره به استقلال کمیته ملی پارالمپیک افزود: استقلال کمیته ملی پارالمپیک می تواند به توسعه رشت ها و فعالیت های مخاطبین منجر شود. فدراسیون جانبازان و معلولین رشته های متعددی را تحت پوشش قرار داده و با تلاش آقای خسروی وفا و همکاران ایشان دراین مجموعه ها شاهد جذب مخاطبین بیشتری به ورزش جانبازان و معلولین خواهیم بود.

معاون امور ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: کمیته بین الملی المپیک به صورت کلان به دنبال ایجاد راه کارهایی است که حضور زنان و مشارکت آنها بیشتر شود و کمیته های ملی المپیک و نیز فدراسیون های ملی و بین المللی باید تلاش کنند تا حضور زنان مسلمان با پوشش اسلامی پر رنگ تر شود.

شهریان در پایان گفت: هیات های استانی جانبازان و معلولین سراسر کشور می توانند با تعاملات که در سطح استان با سایر هیات ها برقرار می کنند و نیز ارتباط با دستگاههای همسو نظیر بهزیستی و سایر ارگان ها، در جهت توسعه ورزش بانوان و جذب حامیان مالی گامهای موثری بردارند و خوشبختانه با وجود مشکلات و چالش هایی که در این راه وجود دارد، عقب نشینی نداشته ایم و ورزش بانوان با انگیزه و پتانسیل های موجود پیش رفته است.




انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار